waarom shockt digitenne soms wel en soms niet?

ik heb de antenne recht voor het raam staan. meestal werken de zenders perfect. maar op momenten (zoals nu) schokt het beeld zo erg dat kijken niet meer mogenlijk is. erg frustrerend omdat ik de finale van de us open graag wilde kijken. de storing word niet door brommers getriggert btw.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
4.2K

Het beste antwoord

Atmosferische storing, zoals onweer, regen, sneeuw, hagel, regen, wind.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Het kan de wind zijn, de regen of een zwaaiende tak.
Bij ons is dat meestal zo bij herfstachtig weer.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je zegt dat het niet door brommers wordt getriggerd maar toch moest ik aan dezelfde soort storing. Is iemand aan het boren, loopt een magnetron, een mixer, iemand met een elektrische aansteker aan het spelen? Al deze dingen veroorzaken elektromagnetische storingen die inkomende signalen kunnen storen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
eigenlijk een k*t systeem dus. heeft upc dit soort verzoekingen niet?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb upc met HDtv uitbreiding en ik heb er nooit klachten over gehad...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Want de kabel is coax en deze zijn afgeschermd van EM-invloeden van buitenaf. Coax is niet helemaal perfect. De uiteinden moeten goed zijn want anders krijg je alsnog storingen. Maar als je goede kabels koopt, zal dat wel meevallen.
Nou 't gekke is.... Wij zijn er een keer op gaan letten maar bij ons gebeurde het altijd als er een scooter door de straat kwam gereden? Ziet iemand een verband? Nu interactieve tv, werkt een stuk beter al blijft ie ook wel eens hangen....
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Yup... De bougie van een scooter werkt op een spanning van ongeveer 10.000 volt. Laat het nou zo zijn dat dit met een frequentie van enkele kilohertz aan het vuren is (de toerental van de motor). Een wisselend elektrisch veld genereert een magnetisch veld. Dit veld kan ver vanuit de bougie strekken. Tot aan de ontvanger van je digitenna die dan dit wisselend magnetisch veld weer in elektrische storing in je apparatuur veroorzaakt, bijvoorbeeld.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jeetje, dat heb ik nooit geweten! Vandaar! Danku!
heb ik ook zo nu en dan last van. ik verzet de antenne dan, en het is dan beter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
9 v.d. 10 keer heeft het met de signaal sterkte te maken en eventuele reflectie van omliggende objecten. Verschuiven van de antennen helpt dan, maar is meestel een tijdelijke oplossing, (storings invloeden hebben aanzienlijk meer invloed bij een zwak antenne signaal dan bij een sterk antenne signaal. Een oplossing kan zijn om een grotere buiten antennen, op het dak te plaatsen. Ik zelf heb goede ervaring met een spriet antennen van ca. 90 cm. Let wel de antenne te voorzien van een grondvlak en zorg voor een filter tussen de ontvanger en de antenne, gezien de originele antenne van uit de ontvanger een een voedingsspanning ontvangt, welke bij plaatsing van een normale antenne kortsluiting zal veroorzaken. Weersinvloeden hebben natuurlijk altijd bepaalde invloeden, echter bij een goed hoog antenne signaal, zal dit tot een minimum worden beperkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is inderdaad te wijten aan allerlei storingen die in-en buitenhuis plaatsvinden. Als het signaal even onderbroken wordt, is de buffer leeg en komt er geen nieuw geluid en beeld. Denk maar aan het streamen op het internet: als de verbindingssnelheid drastisch daalt bij het bekijken van een filmpje kan de video en of audio ook stoppen.

Toegevoegd na 3 minuten:
(de voorraad aan data is op. er kan niet geleverd worden voordat er een nieuwe voorraad is)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heeft inderdaad met storing te maken. We hebben toevallig vorige week de leverancier van de Digitenne antennes gesproken en die vertelde dat klanten die ontevreden zijn met het signaal, contact op moeten nemen met de KPN. Je krijgt dan gratis een sterke buitenantenne.