Tv instelling veranderen van digitaal naar analoog?

ik had een oude TV en daarop aangesloten een infrarood gehoorapparaat. ik heb van mijn moeder een Tv geërfd en probeerde het infrarood apparaat daarop aan te sluiten. Het gaf geen geluid. De audicien zei me via het menu op de TV de instelling te veranderen naar analoog. dat is mij niet gelukt en een gebruiksaanwijzing heb ik niet. Ik vraag mij echter ook af of dit wel de oplossing is; als ik overschakel van digitaal naar analoog, dan kan dat toch niet voor het geluid alleen? Betekent overschakelen dan ook dat ik van glasvezel terug ga naar kabel?
type TV: 26PFL3404/12

Toegevoegd na 2 dagen:
het gehoorapparaat is met de TV verbonden dmv een snoer dat aan beide uiteinden een rood en een wit stekkertje heeft. het type apparaat is Infra Ligt DIR

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.1K
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Audicien verkoopt onzin! Je moet het volume van de hoofdtelefoon op een waarde zetten: menu -> geluid -> hoofdtelefoon volume, en die op 60 (of zoiets) zetten!
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo Freekfluweel.
wat fijn dat je me wilt helpen! Bij menu vind ik geen knop geluid. Kan het zijn dat ik tussen menu en geluid nog een andere knop moet aanklikken?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hoe moet die ontvanger aangesloten worden? Tulp-plugjes of zo'n mini-jack?(klein puntig stekkertje met van die ringen)
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Op het scherm moet 'Beeld' - 'Geluid' - 'Diversen' verschijnen. Gebruik pijltjestoetsen om te navigeren.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
onder de knop menu staat:
TV gids
programma gemist
videotheek
méér TV
radiogids
mijn service
instellingen
zoeken
onder instellingen staat:
beeldscherminst
pincode inst
zenderlijst inst
zenders verbergen
systeem inst
energieverbruik inst
TV connect inst
Ik zie dus geen knop beeld> geluid>diversen.
Kun je me nog andere aanwijzingen geven?
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Ga naar systeeminstellingen

Antwoorden (1)

Deze televisie is in verschillende maten op de markt gebracht, de versie van 19"-22" heeft een extra analoge uitgang op de achterkant zitten(zie blz 22 van de handleiding in de bron) de televisie van 26" en groter hebben deze optie gek genoeg niet, daar moet het via een extra scart uitkomen. Hoe dan ook, de audiciën heeft je iets op de mouw gespeld, het moet mogelijk zijn om via de digitale ontvanger(de glasvezel zoals je omschreef in de reactie) of met de televisie analoog audio te beluisteren via de infra-rode headset, dit werkt out-of-the-box, hier hoeft geen speciale instelling te worden gemaakt, hoogstens een voorkeur om het één uit te zetten als het ander gebruikt wordt(zoiets als stekker van headset erin, speakers uit) Gezien het type stekkertje niet benoemd werd in het verhaal kan ik geen uitsluitsel geven voor het gebruik van een eventueel verloop kabeltje...
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Hallo Roque Trader dank je wel voor je reactie. Ik kan overigens de reactie van Freekfluweel niet meer vinden; werkt dat zo bij Goeievraag?
mijn TV is idd 26 inch, maar op mijn gehoorapparaat zit geen scart-uitgang. Het is met de TV verbonden dmv snoertje met aan beide kanten rood+wit stekkertje. Boxen van TV uitzetten helpt niet Naar aanleiding van jouw reactie bedacht ik dat ik misschien het geluid van de TV opnieuw over de boxen van de geluidsinstallatie moest laten lopen, want dat liep het eerder wel maar dat had ik niet opnieuw aangesloten. ook dat hielp niet.
Zou het te maken kunnen hebben met het volgende: ik zie op TV bij instellingen dat er zo iets bestaat als een naam van de TV ontvanger, die M11241TWAJ83 is. Is dat misschien het digitale netwerk van het verzorgingshuis waar mijn moeder zat. En moet ik daar misschien het nummer van mijn eigen SSID invullen?
dank je wel voor Roque en Freekfluweel.
Henny
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
Freek heeft z'n reactie/antwoord ingetrokken denk ik....
Er bestaat een verloop van scart -> cinch(rood witte stekkertje) die je door middel van een schakelaar van uitgang naar ingang kan zetten, zo'n verloopje heb je nodig. Bij de action/blokker/expert/scheer&foppen te koop..
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
sorry Roque Trader, het duurde even. Soms kan ik niet bij mijn account komen en werken de knoppen niet. Dank je wel voor je reactie. Ik zie dat de scartuitgang bij de TV al bezet is naar het zwarte kastje dat bij de experior box hoort(?). Is de naam TV ontvanger het zelfde als SSID? IK zag ergens dat we ook via de mail contact kunnen hebben. Hoe geef ik daar mijn toestemming voor ( in het geval dat jij daarmee accoord gaat)?