Werkt een PVR-recorder op een oude tv ?

Caiway is overgegaan op digitaal en nu heb ik me al 2 "dingen" aan laten smeren maar kan alleen nog maar opnemen waar ik naar zit te kijken. Nu willen ze me een pvr-recorder aanpraten maar kan dat met een oude (5 jr) tv en kan ik dan ook opnemen als de tv uit staat.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja hoor, zolang je TV een scartingang heeft (en met een 5 jaar oude TV heb je er 100% zeker 1 of zelfs 2) is dat geen probleem.
De PVR zit aangesloten op de oude kabelaansluiting en vanaf de PVR gaat een scartkabel naar de TV. Vaak is het zo (bij mij in ieder geval, ik heb UPC) dat er ook nog een coaxkabel van de PVR naar de TV gaat, dit is het oude analoge signaal dat door de PVR naar de TV gelust wordt, zo kan ik altijd nog analoog kijken maar dat ziet er op mijn LCD tv niet uit.
Het grootste voordeel is ook dat je nu kunt opnemen en tegelijkertijd TV kunt kijken en je kunt zelfs tegelijkertijd opnemen en een opgenomen programma tegelijkertijd kijken. Mijn UPC box kan zelfs 2 programma's tegelijkertijd opnemen maar dan kan ik geen TV kijken, dit is echter afhankelijk van het geleverde apparaat want ik weet dat er ook aanbieders zijn waarbij je 2 programma's tegelijkertijd kunt opnemen terwijl je nog digitaal TV kunt kijken.
En, last but not least, omdat je altijd via je PVR digitaal TV kijkt kun je elke programma wat je op dat moment aan het kijken bent direct pauzeren. 1 nadeel hiervan, als je iets op pauze zet en hij staat bijvoorbeeld een kwartier op pauze en je zapt naar een ander kanaal, dan ben je alles tot die tijd kwijt.
Een ander nadeel is dat je TV kijkt via je PVR, dus je zit altijd met 2 afstandsbedieningen, 1 voor de TV en 1 voor de PVR. Ik heb bij mijn UPC PVR een afstandsbediening waarmee ik de basisfuncties van mijn TV kan programmeren dus ik hoef eigenlijk alleen de UPC afstandsbediening te gebruiken.
Nou mijn advies: doen, het werkt echt perfect en je wil niet meer terug als je er aan gewend bent.

Hopelijk heb je er wat aan!

Groetjes,

Vincent

Toegevoegd na 1 minuut:
O ja, wat ik ook vaak doe, ik neem een film op en na 45 minuten ga ik de film al kijken (dat kan dus ook!). Op die manier kan ik zo alle reclame overslaan, heerlijk!