Kan ik geluid van TV tegelijkertijd op een koptelefoon en op de eigen speakers krijgen?

Ik zag wel een vraag van iemand die het tegenovergestelde wilde, maar ik wil het nu juist wél want ik ben nogal dovig en de anderen willen toch ook wat horen.

Naar mijn idee moet de koptelefoonplug door te lussen zijn.

Of wordt dan het versterkergedeelte van de TV mogelijk te zwaar belast?

7 jaar geleden
6.7K

Antwoorden (1)

Als de tv een audio uitgang heeft met tulp/cinchstekkers, kun je daar een bluetooth audio adapter op aansluiten. Met een simpele bluetooth hoofdtelefoon heb je dan draadloos geluid en blijven de tv speakers actief. Mooie van deze oplossing is dat het draadloos is. Als je huidige hoofdtelefoon geen bluetooth ondersteund, zul je er een moeten kopen. Ze zijn er voor onder de 100 euro, de adapter kost 25 van bijvoorbeeld Logitech. Eventueel kun je een Logitech H800 koptelefoon kopen, daar zit al een usb bluetooth adapter bij maar ik durf niet te garanderen dat dat werkt (zou je in een winkel moeten vragen met verzoek retour te brengen als het niet werkt). Dan ben je voor 80 euro helemaal klaar. Geluid is prima en de hoofdtelefoon is erg comfortabel met een oplaadbare accu.
paulus811
7 jaar geleden
jvd
7 jaar geleden
Het is een Samsung TV en heeft helaas alleen ingangen, dus ook iets van een audio-ingang.
Er gaat alleen via de koptelefoon-plug audio uit.
Ik heb zo'n bluetooth adapter gekocht maar werkt dus gewoon niet op deze TV.