Hoe kan ik programma's opnemen via een coax kabel?

Ik huur een appartement en gebruik tv via een coax kabel. Zelf heb ik geen tv abonnement, dit is van de verhuurder. Mijn tv werkt zo prima, maar ik wil graag programma's opnemen.

Wat zijn mijn mogelijkheden? Ik kom er niet uit met alle HD-recorders/ontvangers. Het liefst koop ik een tweedehands recorder, bijvoorbeeld via usedproducts, maar vaak is dit met een smartcard. Kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan aanschaffen en hoe ik dit moet aansluiten? HDMI/scart etc.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Gewoon een ouderwetse videorecorder
Of een harddisk recorder met analoge tuner omdat je geen smartcard of decoder hebt
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Kun je een voorbeeld geven welke geschikt is? Misschien een link?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Deaal: lijkt mij een prima oplossing.+ @esther: Wat bedoel je met een voorbeeld? Dit is toch een helder en duidelijk antwoord
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een link van een apparaat wat geschikt is. Of een merk + type. Is er online zo'n harddisk recorder met analoge tuner te koop? En zo ja, welke dan?
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Zou zo niet weten ben daar niet echt in thuis loop gewoon de lokale mediamarkt of expert of bcc binnen die weten er meer dan ik van
paulus811
8 jaar geleden
Een videorecorder is een creatieve oplossing, maar 'prima' zou ik het niet willen noemen. Weet jij nog een winkel waar ze banden verkopen, of moet je dan tot de rommelmarkt op Koningsdag wachten? Voor vrijwel iedere provider is een digitale tuner te koop,. Via marktplaats is dan het probleem voor enkele tientjes opgelost en gaat het tv beeld er ook met sprongen op vooruit. Voor bijvoorbeeld Ziggo is geen aanvullend abonnement nodig, alleen een smartcard.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Gewoon een DVD of HDD videorecorder kopen (en geen VCR). http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/harddiskrecorders/m1031494749-philips-hd-recorder-dvdr5520.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr Bijvoorbeeld. En idd gewoon een kaartje bij Ziggo bestellen of er een halen bij de MM (neem aan dat ze daar nog steeds verkopen). En dan zoiets:
http://www.marktplaats.nl/a/audio-tv-en-foto/tv-decoders-en-schotelantennes/m1031538292-humax-ihdr-5050c-hd-recorder-voor-ziggo.html?c=8c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr