Kan je met een Samsung Smart TV Live TV kijken zonder een apart kastje?

Ik wil een alles-in-een standaardpakket nemen.
En kan dit dan met WiFi zonder dat ik een kabel hoef aan te leggen.
Met kastje bedoel ik het Motorola kastje die KPN altijd meegeeft voor Interactieve TV.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
13.1K

Het beste antwoord

Nee. Tenminste, nog niet. KPN is hier achter de schermen wel mee bezig, maar daar is verder nog niet al te veel over bekend, ook niet wanneer dit uitgerold wordt.
Je zult dus toch een interactieve ontvanger van KPN nodig hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Samsung smart TV is in je TV ingebouwd
Je TV is smart , als er een netwerk poort op te vinden is .
vaak is er dan ook wel de mogelijkheid voor draadloos

Dus geen kastje nodig( alleen internet verbinding via modem )

Er zijn verschillende apps
maar niet alles is gratis
maar bijv YTube netflix NOS RTLX programma gemist etc
is er wel

maar het zijn geen gewone TV kanalen
meer internet apps die in staat zijn op wat op internet te bekijken is ook op de tv te krijgen.

Dus bijv geen 13th street sci fi channel discovery
eurosport e.d

Toegevoegd na 3 minuten:
Deze bovenstaande zenders krijg je alleen via het alles in 1 pakket
als je een extra pakket neemt (verschil wellicht per provider)
dus daarvoor heb je wel het kastje nodig
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
-Antwoord is gewoonweg een helder nee.
Nee, je zit vast aan een kastje OF CI-module en dus aan een kabel die naar het kastje loopt of een kabel die direct de TV ingaat.

Smart-TV apps geven geen zenders weer zoals Ned 1,2,3 RTL SBS etc. (wat "TV kijken" is, sommigen scharen streaming hier onjuist onder).

Met CI+ kan je zonder DVB-kastje televisie ontvangen, je duwt dan de kaart in een module direct in de TV. Maar dan moet de coaxkabel of satellietkabel wel direct in de TV.

Toegevoegd na 1 minuut:
Ah ik lees dat je KPN iTV wil daarbij is CI-module geen mogelijkheid. Dan zit je dus 100% aan een kastje vast.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
paulus811
8 jaar geleden
Met de Horizon Go app van Ziggo schijn je live tv te kunnen kijken. Dat zou je naar een Chromecast op de tv kunnen 'casten'.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@paulus811 Klopt, heb hem geïnstalleerd op mijn smartphone. Hmmmz als dat met KPN ook kan dan hebben we een soort oplossing inderdaad. Of het echt prettig werkt is wat anders, maar als je niet al teveel tv kijkt kan het wat zijn. Je bent dan opeens gebonden aan 3 werkende apparaten (smartphone, chromecast en smartTV). Met elk weer hun bediening, dus ideaal is anders. Maar het zou zoals gezegd de oplossing kunnen zijn.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In welk scenario komt je CI-module te pas, @MrTomaat?
Ik heb dvb-c (zonder kastje), maar dat wordt door mijn provider een "oude propositie" genoemd, die inmiddels niet meer verkrijgbaar is.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Alleen in het "geen kastje" idee. Maar aangezien het gaat om KPN en draadloos is dat niet de oplossing. Welke provider heb je? Ik zou niet graag weer een kastje willen. Een glasvezel provider?? Ik heb Ziggo, mocht het niet duidelijk zijn, die kunnen niet zonder DVB-C lijkt me...
als je een alles in 1 van kpn hebt en je kan met je smart tv op internet dan kun je via de kpn website online interactieve tv kijken en dat zijn gewoon de meeste zenders die je ook via hte kastje kan ontvangen.