tv: ik heb versterker tussengebouwd, nu geen ontvangst meer op slaapkamer-tv, hoe op te lossen?

het digitale signaal dat binnenkwam en dat doorgeleid werd naar een Humax werd zo slecht dat na een half uur tv kijken niet meer mogelijk was. op de tweede tv kon ik nog wel kijken. ik heb toen, na de splitter een versterker gehangen aan de kabel naar de Humax. nu blijft de ontvangst prima (kwaliteit 100%, strerkte 95% meldt de Humax). maar nu komt er op tweede tv helemaal geen signaal meer binnen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
digitale splitter?

Het beste antwoord

Je moet de versterker vóór de splitter plaatsen. Als je ook internet via de kabel ontvangt moet je:
- of een retoursignaal geschikte versterker nemen.
- of eerst een splitter met één lijn naar je modem en de andere naar de versterker en dan nog een splitter voor alle televisie lijnen.

Toegevoegd na 1 minuut:
optie 2 bedoel ik:
splitter vóór versterker voor modem en versterker
splitter ná versterker voor verschillende TV's