Hoe kan ik met de cisco 8485 opnemen/pauzeren met een Ziggo abonnement?

Hallo,

Ik wil iedereen die reageert alvast bedanken voor de reactie!

Ik heb een vraag. Ik heb de cisco 8485dvd hd pvr gekocht. Helaas, ben ik niet zo handig met deze dingen en weet ik nu dus niet wat ik verder moet doen.

Ik heb zelf een standaard Ziggo (upc) abonnement, zonder opnemen en pauzeren. Voor die reden heb ik de Cisco gekocht, om toch te kunnen pauzeren zonder de extra kosten te hebben.

Nu snap ik niet hoe ik met de cisco mijn digitale tv van ziggo (upc) kan bekijken en tegelijkertijd kan opnemen en pauzeren.

Ik heb zelf al de handleidingen op internet opgezocht, de ziggo site bekeken en verschillende dingen geprobeerd. Ik ben alleen bang als ik te veel ga knutselen dat ik meer kapot maak dan mij lief is.

Heeft iemand enig idee hoe ik gewoon lekker van mijn tv kan genieten en kan pauzeren en opnemen? Met het gebruik van de Cisco 8485.

(P.S. vorige keer is mijn vraag verwijderd, ik heb wel degelijk de zoekfunctie gebruikt. Maar, kan geen eerder gestelde vraag vinden die aansluit op mijn vraag)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Ik weet natuurlijk niet hoever je al bent, maar grofweg komen de stappen neer op het volgende:
- Cisco op de TV aansluiten via HDMI
- Smartcard plaatsen in de Cisco
- TV instellen op de juiste HDMI-ingang
- Frequentie en netwerkID instellen op de Cisco
- Zenders laten zoeken en opslaan.

Als dat gelukt is, kun je tv kijken. Via de afstandbediening kun je op pauze drukken of opnemen. Of je kunt een opname plannen via de programmagids (Guide).
bamibal
8 jaar geleden
Volgens mij moet je meer betalen (een ander abonnement dus) als je ook wilt kunnen opnemen, een andere cicso help m.i. niet. Volgens mij wil ziggo zelfs de oude erfenis van voor de fusie met UPC van een eigen mediabox afbouwen en moet iedereen een Horizon-box hebben om tv te kijken en eventueel op te nemen. Ziggo kan namelijk van afstand jouw cicso besturen en de opnamefunctie blokkeren.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
"Volgens mij moet je meer betalen (een ander abonnement dus) als je ook wilt kunnen opnemen"
Als je digitaal TV hebt en een PVR kun je pauzeren en opnemen. "Ziggo kan namelijk van afstand jouw cicso besturen en de opnamefunctie blokkeren."
Niet Ziggo maar de content verstrekker zou een code mee kunnen laten sturen om opname te voorkomen. Zo ver mij bekend wordt dit echter nooit gedaan.