je kan een extra aansluitblok proberen? dat is zeker goedkoper
Dat noemen ze een scart hub
10 jaar geleden
Je zult je keus ontzettend moeten beperken wanneer je gaat selecteren op meer dan een SART-aansluiting, als deze televisies überhaupt nog bestaan. Dus inderdaad is een scarthub. Nadeel is wel dat je de apparaten niet tegelijkertijd kan gebruiken.

Kortom, je zult moeten kijken naar een vervanging van die oude apparaten. Moet zeggen dat afgezien van een videorecorder me niets kan indenken dat je nog aangesloten wil houden. Een DVD-speler moet gewoon vervangen worden door een blurayspeler. Het is zonde, maar dat is de tijd. Een televisie die dat soort dingen nog wel ondersteunt zou ontzettend in de prijs lopen.

Overigens hebben ze nog wel vaak composiet-aansluitingen. Dat is in de meeste gevallen prima te converteren naar scart met een simpel scartblokje als dit:
http://www.allekabels.nl/product_images/SCART_56G.JPG

Maar je moet hier niet te lang moeilijk mee doen; je beperkte er alleen jezelf mee, en het geld dat je denkt te besparen is gekeken naar de kwaliteit die je hebt en de moeite die erin zit over een periode van jaren bekeken, het echt niet waard.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Op mijn huidige Philips Matchline tv toestel zijn 3 scartaansluitingen aanwezig. Aangesloten zijn:
1 KPN decoder
1 Ziggo decoder
1 Sony DVD recorder
1 Panasonic DVD recorder
1 LG DVD recorder annex VHS video speler
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
KPN decoder + Ziggo Decoder? Hoe zit dit (twee televisie providers?)? Een Ziggo decoder kun je evt. van af door een CI+-kaart gebruiken. Moet je echter geen interactieve televisie willen hebben. Maar de nieuwe decoders werken sowieso allemaal via HDMI. Twee DVD-recorders is inderdaad ook speciaal. Overstappen naar HDD recorder? Hebben ze composiet/component aansluitingen? Daar kun je ook nog mee door.
Dit is het HD-tijdperk, dus het is sowieso allemaal outdated. Je zou evt. kunnen overwegen om een oudere televisie te kopen die je gebruikt voor het opnemen en dergelijke en voor normaal TV-gebruik dus een nieuwe televisie. OVer en weer opnemen gaat met een scart hub niet werken namelijk.... De enige televisie met 4 scartaansluitingen die ik ken zijn de oude Pioneer plasma's. Maar die zijn er niet meer, en waren sowieso kneiterduur.