Hallo vanavond komt een monteur van ziggo bij ons langs om een alles in een pakket te installeren. Iemand enig ervaring hiermee?

Hallo vanavond komt een monteur van ziggo bij ons langs om een alles in een pakket te installeren. Iemand enig ervaring hiermee en weet wat ik klaar moet zetten? Want ik heb mijn kabels in de meterkast maar kan hier geen stopcontact vinden wat aangegeven wordt in de brief.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

De monteur heeft alles in principe bij. Als je geen stopcontact hebt op de plek waar de antenne naar binnen komt, zal hij die kabel wel verlengen naar een plek waar het wel beschikbaar is.

Toegevoegd na 1 minuut:
Het enige waar je voor zou kunnen zorgen, is dat er geen troep in de weg staat. Plantjes, meubels ed. moeten een beetje makkelijk te verwijderen of omheen te werken zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat gaat extra geld kosten en dat had je moeten aanvragen: https://www.sluitallesaan.nl/ziggo.consumer/prod/1046542

Je kunt nu zelf een verlengkabel regelen en het later zelf doen of laten doen en als je geluk bent doet de monteur het vanavond maar als hij daar geen tijd voor hebt heb je dus wel een probleem.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En vanwaar de min? Omdat men er van uit gaat dat een monteur op vrijdagavond wel even voor een bak koffie een extra stopcontact aan laat leggen ter waarde van 99 euro? Zo maar even een half uur extra werken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Drie minnen? Zeker allemaal geen ervaring met een monteur van de Ziggo.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jij verzint van alles erbij, dat is waarom je van mij een min krijgt. Het doel is niet zomaar om een nieuw stopcontact in de meterkast te krijgen, maar om gewoon internet aangesloten te krijgen. Ziggo stuurt daarvoor iemand langs. Naast de kosten voor die service (die vaak via een promotie gratis zijn) betaal je niets extra, aangezien Ziggo de verantwoordelijkheid draagt voor het gegeven dat jij als de monteur weg is, gewoon een werkende verbinding hebt. Waarschijnlijk zal hij geen stopcontact aanleggen, maar de kabel verlengen naar een plek waar wèl een stopcontact is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als de monteur komt MOET je zorgen voor een werkend stopcontact in de meterkast op een bepaalde afstand van iets en als je dat niet hebt moet je van tevoren een afspraak maken om het als extra aan te laten leggen, zie link. Als de vraagsteller geen verlengkabel heeft krijgt hij die echt niet zomaar even gratis erbij.
Vergeet geen bakje koffie en wat lekkers aan te bieden.
Een monteur zal dan veel sneller iets extras doen.