Tv geeft niet alle bestanden op usb-stick weer, hoe krijg ik dat voor elkaar?

Mijn tv geeft niet alle bestanden op mijn USB-stick weer. Ik zet er films en series op om op tv te kijken, maar vaak staat maar de helft erop als ik de tv aanzet.
Ik heb de bestandstypes vergeleken, maar daar lijkt geen logica in te zitten. De ene keer doet hij bijv. MP4 wel en de andere keer niet. Ik word ook niet veel wijzer van het boekje van de tv (Sharp tv).
Op de laptop doet hij het prima dus ik denk dat het probleem bij de tv ligt.
Heeft iemand ideeën? Ik ben niet erg technisch, maar alle hulp is welkom want dit is wel irritant.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hoeveel gb is je usb stick?
En naar wat is ie geformateerd?
sommige apparaten hebben bijvoorbeeld geen ondersteuning voor een bepaald type format met een bepaald aantal geheugen.
Ik weet dat bijvoorbeel de gopro HD hero geen 64 gb aankan, misschien heeft je tv dit ook.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De usb stick is 16gb. Volgens mij geformatteerd op fat32, als ik het me goed herinner.
Maar het punt is dat hij sommige bestanden wel weergeeft en sommige niet en daar zie ik geen logica in, qua bestandstypen.
paulus811
9 jaar geleden
Fat32 heeft een maximale bestandgrootte van 4gb, meer 'ziet' de vaak beperkte afspeler in een tv niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke, maar soms geeft hij wel alles weer en dan staat er sowieso meer dan 4gb op. Maar ik kan proberen om hem anders te formatteren, kijken of dat werkt.

Antwoorden (1)

Een TV kan niet alle bestanden aan en een computer meestal wel. Welke soort bestanden is niet afhankelijk van de extensie. MP4 en AVI is meestal gewoon af te spelen andere extensies zijn alleen af te spelen op de wat duurdere televisies en soms helemaal niet.
Je zou een converter kunnen downloaden maar converteren kan vooral bij de wat langere films veel tijd in beslag nemen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Oke dankjewel.
Ik heb nog geen tijd gehad om er eens voor te gaan zitten, maar mijn stick is nu bijna leeg, dus daarna zal ik er es naar kijken, bedankt iedereen!