Hoe krijg je een stuck pixel van je monitor af?

Zoals de titel al zegt hoe doe je het?. Ik heb laatst (een week of 2 geleden)een nieuwe samsung full hd monitor (S24D300) gekocht, en ja ik plugde het in en ik zag meteen een blauwe pixel en ik dacht foute boel. In het beleid van de winkel waar ik het gekocht heb staat dat je voor 1 kapotte pixel het scherm niet mag inruilen. Na wat onderzoek op het internet werd er onderscheid gemaakt tussen een stuck en een dead pixel al snel zag ik dat ik een stuck heb. Ik heb ook dus geprobeerd het op te lossen door met een kleed zachtjes over het beeldscherm te vegen bleek did te helpen totdat ik het beeldscherm opnieuw aandeed en ik weer de pixel zag.

Dus mijn vraag weet iemand dit op te lossen met een goede manier die wel werkt?

Toegevoegd na 1 dag:
Ik heb samsung gebeld en samsung heeft ook een pixel beleid en 1 pixel die stuck is wordt gezien als een klein cosmetisch probleem waarvoor je het niet mag laten terugsturen....

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
http://www.wikihow.com/Fix-a-Stuck-Pixel-on-an-LCD-Monitor ?

Antwoorden (2)

Niet een dode of gebroken pilsel kan niet vervangen worden of gaat. Het is namelijk een hele kleine led die er in zit en als je dat wilt repareren moet je daar kennis over hebben het juiste materiaal waaronder een nieuwe pixel en vakmanschap.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Weet jij waar ik een doosje pixels kan aanschaffen dan? LCD schermen worden uit één of meerdere panelen vervaardigd, je kunt niet zomaar een pixel eruit wippen en daar een andere goede pixel terug plaatsen....
Ga naar deze website http://www.jscreenfix.com/ en druk op "Launch Jscreenfix" sleep het schermpje waar je je pixel hebt.

Mocht dat niet werken, probeer het dan even via Samsung garantie het gerepareerd te krijgen.