Maakt een LED tv het beeld van de PS4 beter?

Momenteel heb ik een 50 inch plasma 3d tv van LG (50PW450).
Speel vaak het spel Fifa 14 op de Ps4.
Is het beeld heel veel beter als Ik een full hd Led tv zou kopen? Of is dat de investering (nog) niet waard?

9 jaar geleden

Antwoorden (2)

Led maakt het niet scherper, full hd wel
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Voor gamen is plasma sowieso beter. Dit door de betere reactie tijd. Een LCD (LED is gewoon LCD met LED's achter het scherm voor de verlichting in plaats van CCFL (soort TL buizen wat oudere flatscreens hebben)) heeft altijd een vertraging waardoor je ghosting krijgt of details meer vervagen wanneer je beweging ziet.

De enige verbetering die je zou kunnen krijgen met een nieuwe TV (heeft niet zo veel met lcd of plasma te maken) is een betere inputlag (de tijd die nodig is om een invoer van je controller op het scherm te krijgen). Jouw LG heeft een erg hoge inputlag van 60ms, terwijl de grens op 30ms zou moeten zitten (hoe lager hoe beter). Zeker voor snelle games als 1st person shooters is een lage input lag nodig. Fifa 14 is echter een relatief trage game, dus daar zou je het niet voor moeten doen. En aangezien je ook geen probleem hebt met de hoge inputlag (tenminste, je vraagt er niets over), zou ik dus gewoon deze LG houden.

Toegevoegd na 4 minuten:
Dat je LG een HD Ready tv is zal wel wat uitmaken, maar stel je hier niet te veel bij voor. plasma is minder digitaal beeld, waardoor je minder zal merken van een hogere resolutie, zeker als je er niet erg dichtop zit.

Een fullhd lcd zal dus wat scherper ogen, maar imperfecties zal je ook eerder zien en zaken als contrast zal minder zijn. En doordat de reactietijd minder is, heb je dus sowieso een nadeel te pakken die groter zal zijn dan wat je met de hogere resolutie wint.