mijn TV heeft geen scart aansluiting, en mijn dvd heeft geen hdmi aanstluiting, kan ik dit vervangen met een coax?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
17.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Welke TV is dat dan? Zit er ook geen composiet aansluiting op (rood/wit geel), of is het zo'n nieuwe TV waar de SCART via een verloopje aangesloten wordt? ] Een TV met enkel HDMI zou een nieuwe zijn voor mij.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zal wel een monitor zijn..?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Met coax?
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De tv is een lg lm620s.
neen ik zie geen composiet aansluiting zitten aan de voor/ achter of zijkant...
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat zie je wel. Kijk maar naar het filmpje. Ik zie duidelijk rood/wit/geel zitten alleen in een afbeelding. Daarnaast is de RGB aansluiting dus de SCART aansluiting. Beide hebben een meegeleverd kabeltje nodig.

Antwoorden (3)

Nee, dat is met een coax kabel niet te ondervangen. Wél een optie is een omvormer. Let dan wel op dat je de juiste neemt. Je hebt ze nl. met scart in gang en met scart uitgang.
http://www.allekabels.nl/searchresult.php?keyword=verloop%20scart%20hdmi
9 jaar geleden
Je TV heeft weldegelijk SCART en ook composiet.

Dit is via verloopkabeltjes geregeld die je bij je TV kreeg. Waarschijnlijk heb je die ergens in een laatje of kastje gegooid.

Kijk van 1:08

Je kan of de gele verloop gebruiken voor composiet(AV1), of de IN/OUT RGB(AV2) voor SCART. Je moet dan wel een van de twee kabeltjes vinden.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
paulus811
9 jaar geleden
Iemand die zoveel moeite doet voor een onbekende verdient een +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zeer erg bedankt! ik begin er dadelijk aan :-)
Er bestaan ook kabels met aan de ene kant hdmi en scart aan de andere oa. te koop bij alle kabels of een goede computerzaak zoals my com maar bij de laatste zijn ze vaak wel een stuk duurder.
Een gespecialiseerde kabelaar zoals eerstgenoemde heeft ze allemaal en een stuk goedkoper en in verschillende kwaliteiten

succes Simon

Toegevoegd na 1 minuut:
Coax geeft kwaliteitsverlies en is vrij ouderwets

Toegevoegd na 1 minuut:
Coax geeft kwaliteitsverlies en is vrij ouderwets