Hoe kan ik mijn smartcard voor digitale tv activeren?

Wij hebben eigenlijk Digitale TV van Delta, maar als ik de zenders instel via de tv dan krijg ik alleen NED 1,2,3. De rest krijgt een foutmelding. Volgens veel meningen ligt dit aan de activatie van de Smartcard, maar ik weet niet hoe ik hem online kan activeren. Nogmaals, het is een kaart voor DELTA Digitale Televisie.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
7.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Volgens veel meningen ligt dit aan de activatie van de Smartcard, maar ik weet niet hoe ik hem online kan activeren Dan bel je even met de helpdesk, is het ook zo gebeurd.

Het beste antwoord

Je moet bij het instellen van de digitale setup de frequentie en netwerk-ID invoeren die bij jouw kabelaanbieder in jouw gemeente gelden. Daarna kan het nodig zijn om een paar minuten tot een kwartier een gecodeerd kanaal te ontvangen voordat jouw kaart ontgrendeld wordt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja dat stond ook in de handleiding maar ik krijg die opties niet
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je moet ergens in het doolhof van menu's de digitale setup zien te vinden. Daar kies je digitale automatische afstemming. Dan krijg je de keuze tussen aards (=Digitenne) en kabel. Hierna kun je frequentie en netwerk-ID instellen. Bij mijn Sony TV kies ik met de hometoets helemaal links instellingen, daaronder zit digitaal setup.
Voor andere merken zal het vergelijkbaar gaan, details weet ik niet.
Succes!
paulus811
9 jaar geleden
Zit de kaart niet achterstevoren in de module? Ik reageer uit ervaring .....

Andere antwoorden (1)

Helpt de FAQ van Delta je misschien al verder? Heeft je tv een CI-module? Zo nee, dan moet je de zenders oproepen via je decoder en niet via je tv.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee dat helpt niet. De tv heeft idd een CI+ module.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo nee, dan moet je de zenders oproepen via je decoder en niet via je tv. Als je auto niet start, moet je maar gaan fietsen?!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Lees mijn antwoord nog maar eens goed, Tomaat. Dan wordt het misschien duidelijk wat ik bedoel.