Mijn nieuwe tv maakt een zacht zoemend geluid, kan ik hier wat aan doen?

Ik heb een nieuwe led tv gekocht en die geeft een heel zacht gezoem, het is een zoem die continu harder en zachter wordt.

Het geluid staat uit en het beeld komt binnen vanaf mijn laptop met een hdmi kabel. Het snoer dat bij de tv geleverd werd is een snoer dat geen aardedraad bevat.

Wie kan mij vertellen of dit normaal is of of ik er iet aan kan doen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
12.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Veranderd het zoemen ook met de helderheid van het beeld?
Bij wit beeld meer zoem dan bij donker beeld?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@moordigger, daar dacht ik ook aan, maar is dat niet een Plasma-only probleem? Wellicht dat de vrager denkt een LCD te hebben gekocht en eigenlijk een plasma heeft, maar die kans is wat klein. @ikbenhet Wat is precies het type nummer?

Antwoorden (3)

(Zacht) brommende geluiden in electrische apparatuur wordt meestal veroorzaakt doordat deze is aangesloten op een ongeaard stopcontact. Probeer hem eens uit op een geaard stopcontact met een verlengkabel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Het snoer dat bij de tv geleverd werd is een snoer dat geen aardedraad bevat." Ik dacht ook gelijk aan het feit dat hij in een ongeaard stopcontact zat, alleen is de tv met een platte, ongeaarde stekker geleverd, dus ik kan hem onmogelijk aarden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ken geen TV's met een aarde snoer...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er hier een. TV is een nieuwe Panasonic plasma, misschien dat dat het is en LCD's ongeaard zijn.
Wat voor merk is het?
Ik had dit zelf bij een LG Plasma. Toen ik het bedrijf belde wist men hiervan en de volgende dag stond er een monteur op de stoep. Die heeft tape tussen de achterkant en spoelen gedaan en sindsdien is het over
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zou ook kunnen proberen om de netstekker andersom in het stopcontact te steken. Ik heb hetzelfde euvel nl gehad met een wekkerradio. Stekker omgepoold en het was verholpen.