Hoe kan ik films bekijken op mijn Smart TV vanaf mijn computer?

Hallo,
Ik heb sinds kort een Samsung Smart TV (wifi ready). Deze heb ik aangesloten op het zelfde netwerk als mijn pc. Nu las ik dat je via je computer en via het thuisnetwerk, zonder een tussenstation je films kon streamen(of zenden) op je smart tv. Nu heb ik dat geprobeerd en het lukt voor het grootste deel ook, alleen speelt hij niet af en krijg ik een error. Ik zal even beschrijven wat ik doe:
Ik heb een filmbestand, rechtermuisknop, afspelen met [TV Samsung], dan wordt het scherm van mijn tv zwart en het lijkt alsof hij laadt, maar dan krijg ik de melding [controleer uw netwerkverbinding] en breekt hij het laden af.
Ik heb redelijk verstand van computers maar krijg dit niet aan de praat, zal iemand mij kunnen helpen? Als je meer info nodig hebt vraag het maar.. In ieder geval bedankt!!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.8K

Antwoorden (1)

Ik zou plex gebruiken. Plex media server op je pc installeren, en de plex app op je Samsung tv en dan gewoon vanaf je tv kijken.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zie bronnen voor waar je de dingen kan vinden

Toegevoegd na 2 minuten:
Zitten nog wel een paar stappen tussen waarin je op je pc plex installeert en vertelt waar je films etc. Staan maar dat is niet zo ingewikkeld.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Klopt het dat ik hiervoor een betaald account nodig heb? Ik wil namelijk gewoon via samsung allshare (zo heet het volgens mij) het rechtstreeks naar mijn tv streamen. Het enige wat ik eigenlijk wil weten is hoe ik er voor zorg dat het werkt want ik krijg nu dus een netwerk fout.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Nee, volgens mij kan dat met een gratis account. Maar ik kijk even voor u.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Inderdaad, kost gewoon gratis.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik krijg het niet aan het werk.. Er wordt vaak gevraagd naar een Plex plus account
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Je hebt wel een account nodig, maar van wat ik zo lees geen premium, maar gewoon eentje van gratis. Tenzij dat verandert is, maar ook de reviews van de Samsung al hebben het over gratis.