Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe kan je digitaal opnemen op de ene tv en afspelen op andere of computer?

Hallo, Ik heb een vraagje over opnemen. Ik wil graag in digitale hd kwaliteit opnemen van tv. Vervolgens wil ik deze opnames ook op mijn computer en op andere tvs kunnen bekijken. Hoe/waarmee kan ik dit doen? Mijn tv heeft de mogelijkheid om via usb een harde schijf eraan te hangen, maar als ik daarmee op ga nemen krijg ik een gecodeerde opname die ik alleen op de tv waarop ik opgenomen heb kan terugkijken. Dat is niet wat ik wil. Hoor het heel graag. Groet, Leonie

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
810

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Die codering (encryptie) is er precies voor om te zorgen dat wat jij wil niet kan. De eigenaren van de content (filmstudios etc) eisen van providers dat hun films niet in HD kwaliteit vrijelijk op te nemen zijn en weer af te spelen op welk apparaat dan ook.
(Lees meer...)
gvrox
9 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sommige TVproviders bieden hier een programmatje voor aan op un website. Ik zit bij Scarlet TV en hun programma werkt prima. Misschien werkt het ook wel voor KPN, aangezien ik volgens hetzelfde TVkastje heb als KPNklanten. Hier te downloaden: http://www.scarlet.nl/uploads/scarletplayer_V7.zip

Als dit niet werkt en jouw provider biedt zelf geen programma aan (even provider mailtje sturen, want dat hebben ze vast wel), kan je altijd nog kijken wat de extensie is van de bestanden en dan googlen op "convert .ext (jouw extensie) to .avi (of .mpg)"
(Lees meer...)
9 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding