wat is het verschil tussen de beeldinstellingen 1080p en 720p?

Ik heb het advies gekregen om mijn beeldinstellingen van de televisie op 720p te zetten in plaats van 1080p. Dit in verband met het steeds terugkerend lichtgroen beeld in combinatie met de Horizon box die ik sinds 2 weken heb.
Ik heb een Sony van het type KDL40BX400

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je zeker dat ze tv zeiden en niet de horizondoos instellen op 720p?

Antwoorden (3)

De scherpte van het beeld
Bij bepaalde boxen/consoles is 1080p beter of
720p

Bijvoorbeeld:
Playstation 3 (console) is op 1080p
Beter en op een Digitene tv is 720 p beter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het gros van de spellen op een PS3 (en een XBox360) wordt in 720p gemaakt (intern soms nog lager en wordt het in de PS3 al geupscaled GTAIV is 640p geloof ik), het meeste 1080p wat een PS3 uitzendt is als je in het beginmenu bent of als je veel BR-films kijkt. Een PS3/XBox360 op een 720p scherm is tijdens het gamen dus vaak beter (minder scaling). Een Digitenne tv bestaat niet, wellicht bedoel je een digitenne decoder, en die kan je eigenlijk nog beter helemaal niet op een HDTV aansluiten, maar op een 720p is dan beter ja, dan hoeft er minder gescaled te worden.
Dat is de aantal horizontale lijnen waaruit het beeld is opgebouwd. Een Full-HD TV scherm is 1920x1080 pixels breed x hoog. Vergelijkbaar met een foto van 2 Megapixel dus. Je hebt ook HD-ready tv's die veelal 1280x720 benaderen (1366x768). TV signalen worden in 720p of in 1080i uitgezonden.

Overigens zal je niet je TV maar de Horizonbox in 720p in moeten stellen, een 1080p kan je niet instellen naar 720p.

Toegevoegd na 30 minuten:
Als een zender op 720p uitzendt maakt het niks uit, en als een zender op 1080i uitzendt en jij een 1080p tv hebt krijg je het volgende rare verloop.

zender1080i
>horizon deinterlacet naar 1080p
en downscalet naar 720p>
HDMI 720p >TV upscalet naar 1080p
beeld.

In principe niet bevorderlijk voor de beeldkwaliteit, als het netjes gedaan wordt zal je er weinig van merken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb de instellingen op de horizonbox zo ingesteld, maar al gauw bleek het probleem hiermee niet opgelost te zijn met dat lichtgroene beeld elke keer.
Het wachten is dus op de updates die UPC heeft beloofd.
Heel veel mensen hebben problemen met de Horizon box. Met name de Phillips en de Sony televisies
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik had je eerdere posts al gezien ja, erg vervelend. Het lijkt steeds meer de norm te worden om ongeteste troep de markt op te gooien om later alles met slechte updates te verbeteren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je trouwens zeker dat dit geen aansluitingsprobleem is, slechte kwaliteit hdmi-kabel. Of even SCART proberen (misschien prettiger dan 10x per avond je kastje aan en uit te zetten.
Het lichtgroene beeld krijg je wanneer je beeld geen referentiesignaal meer heeft of dat er niets meer van gebrouwen kan worden.
Hij heef dus 'sync' verloren.
Een manier om je in een veilige 'range te begeven is je frequentie omlaag te gooien.
Dit kan door beelden te gebruiken met een lagere frequentie.
720 heeft minder beeldlijnen dan 1080; hierbij is de hoeveelheid (en frequentie van het signaal) een stuk lager.
Ik moet zegen dat dit een lapmiddel is.
De info-dienst van UPC gebruikt 1080p als verkoopargument tegen de 1080i die de 'normale' mediabox al heeft.
naat 720 gaan betekend kwaliteit inleveren voor stabiliteit. Iets wat ze klaarblijkelijk bij de horizon-box nog niet onder de knie hebben.
ronaldP
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat is de frequentie van beide signalen?