Wat is er mis als je 2 tv-zenders (digitaal) niet meer kunt ontvangen?

Het gaat om Ned. 3 en RTL4, geen signaal zegt de Sony-tv. Op het toestel op de slaapkamer komen deze wel door (ook digitaal met smartcard van ziggo).

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je zegt wat is er mis met de tv, je gebruikt dus geen kastje, maar hebt een CI-slot. Ten eerste zou ik even kijken op
1 updates
2 zenderwisselingen
3 zenders opnieuw laten zoeken
4 smartcards wisselen
5 CI-modules wisselen (als beide tv's een CI-slot hebben)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Coax is onderhevig aan signaalverlies naarmate de kabel langer wordt. Mocht je nog niet in het bezit zijn van een versterker; vraag deze dan bij Ziggo. Ziggo levert signaalversterkers, waarbij de laatste aansluiting geschikt is voor afstanden van >15 meter. Vergeet niet om na het aansluiten de televisie naar de fabrieksinstellingen terug te zetten. Als het goed is zal de televisie dan alle kanalen vinden. Mocht het probleem daarmee niet verholpen zijn en je hebt een goede coax (liefst nieuw en liefst van KabelKeur) gebruikt, neem dan contact op met Ziggo om een monteur te laten sturen.
Als de aansluitingen en kabels correct zijn, zullen ze hier geen kosten voor in rekening brengen, aangezien je dan logischerwijs mag aannemen dat er een probleem in het signaal zit dat door Ziggo wordt geleverd of in de signaalversterker (ook door Ziggo geleverd).

Het beste antwoord

Als het eerder goed heeft gewerkt, zit de kabel ergens ietwat los. Dan wordt het antennesignaal te zwak om de beelden goed over te brengen.
Probeer eens te kijken daar waar de aansluiting wordt gesplitst tussen slaapkamer en woonkamer. Wissel de aansluitingen eens om en kijk of er nu verschil is.
Belangrijk is dat alle stekkers goed vastgeschroefd zijn, vooral de mantel (aarde) is belangrijk. Noem even de lengtes van de kabels.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naast losse kabels zou een scheurtje in een kabel ook een probleem op kunnen leveren. Gevolg is dat andere zenders dan ook moeite hebben om een signaal te krijgen wat je niet altijd ziet, totdat je gaat kijken in het menu waar signaalsterkte, signaalkwaliteit en de errorwaarde gemeten worden. Had ik zelf laatst last van. Al bleef ik wel alle zenders ontvangen waren er twee die een blokkenkleurenfeest werden.