Kan ik een smart tv ook aansluiten op een kabel? Ik wil nl zo weinig mogelijk de WIFI gebruiken. Heb wel een WIFI router van UPC.

Ik ben me aan het orienteren en heb nog geen smart tv. En kan er ook een bekabeld toetsenbord op aan gesloten worden?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Het beste antwoord

Als de smart tv over een netwerk poort beschikt kan het
Let wel je zult waarschijnlijk wel dan 2 kabels hebben 1tje voor de setopbox
en eentje voor het internet gebeuren.
dat is een gescheiden gebeuren

let wel op dat je waarschijnlijk geen standaard toetsenbord kun aansluiten
althans niet de draadloze versies de mijne werkt wel met een gewone bedrade usb toetsenbord maar kan me wel voorstellen dat dat toch niet is wat je wilt.
vaak heb je toch een apart draadloos toetsenbord nodig van het merk van je smarttv
en die zijn natuurlijk niet goedkoop.
En eerlijk gezegd ik moet zeggen dat surfen en werken op een smarttv, met een toetsenbord zoals je surft op een pc of laptop nogal tegenvalt.
Dus ik verwacht dat je in de praktijk niet echt vaak zit te typen op internet op je tv
vaak is het gewoon niet handig.
dus is het misschien de investering niet waard?
vaak is het beter er een pc aan te koppelen dat werkt wel stukken beter
pc games werken echt prima.
(daarvoor zou je dus in principe niet eens een smarttv hoeven aanschaffen )
alleen voor apps als netflix is smarttv handig. en allerlei ander handig apps

maar verwacht niet dat je er een wordsdocument op kunt schrijven het is gewoon niet echt handig je zult in de praktijk toch vaak vervallen tot standaard apps die je elke keer weer gebruikt. en dat gat prima met je afstand bediening
vaak zijn alle vrij standaard functies in apps verwerk die dat stukken makkelijker maakt dan typen op een toetsenbord.
vaak komt ondanks alles het scherm toetsenbord toch in beeld ook als je ene toetsenbord aansluit

Kortom let op een netwerkpoort
hou er rekening mee dat je dus 2 netwerkkabels naar je smarttv moet leggen

en stel de aanschaf van een duur toetsenbord uit en experimenteer even met en gewoon usb toetsenbord (bedraad).
want eerlijk gezegd surfen op TV. is toch minder aangenaam dan op een laptop oid
vaak ge je toch gebruik maken van voorgeprogrammeerd apps

probeer er een mooie mini pc aan te koppelen met de nadruk op gamen
maar voor het zelfde geld kan je dan misschien beter een game console overwegen
Xbox playstation o.i.d

Een ingebouwde webcam kan wel handig zijn

succes met de aanschaf