Kan ik als telenet-abonnee met digicorder de pvr HUMAX IHDR 5400c gebruiken?

ik ben TELENET-abonnee in BELGIË en gebruik een digibox/-corder om de meeste zenders digitaal en ongecodeerd te kunnen bekijken;
ik heb de DVD-recorder HUMAX IHDR-5400C aangekocht; voor 99 % vd zenders vraagt hij telkens naar de smartcard; enkel de zenders één, canvas, op12, arte, fr3, cnn kunnen bekeken worden; zelfs als ik de digibox of digicorder tss de antenne-ingang en de dvd-recorder zet, blijft hij de smartcard vragen voor bijna alle zenders; kan het dat ik nu ook nog de TELENET SMARTCARD/CI+kaart moet aanschaffen om in de dvd-recorder te steken, teneinde de andere (belgische) zenders te kunnen ontvangen via de HUMAX IHDR-5400C terwijl ik reeds maandelijks betaal voor de telenet digicorder; en kan deze CI+-card dan gebruikt worden in de humax-recorder en niet in het tv-toestel of dien ik de parameters vd HUMAX IHDR-5400C anders in te vullen; momenteel heb ik ze gezet als volgt : freq = 322.00, netwerk-id = 1, symboolwaarde= 6875;
of is het mogelijk via de setup de smartcard-input uit te schakelen?
Telenet kan me niet helpen en verwijst naar Humax/producent/verkoper...!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

De iHDR-5400C heeft geen CI+ slot, dus die optie valt af. Voor zover ik weet ondersteunt deze ook niet de Nagra smartcard van Telenet, maar alleen Irdeto smartcards. Je kunt dus alleen de ongecodeerde (ongescrambelde) kanalen ermee ontvangen en opnemen. Het tussenvoegen van een digibox/corder in de antennekabel helpt niets; deze decodeert maar 1 kanaal tegelijk, maar zet dat niet op de antenne-uitgang.
gvrox
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Nee, dat is een heel ander soort aansluiting.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is een CI+module of een smartcard. Een smartcard kan je zowel in een CI+module steken als in een smartcardslot. Je moet even goed aangeven wat je wil want een CI+kaart bestaat sowieso niet.