Gewoon je instellingen aanpassen! Kan bij nagenoeg elke tv wel :) heb hem hier ook niet op zijn felste, idd vooral als je veel kijkt kan dat vermoeiend worden.

Zie het filmpje in de link, bij de meeste tv's kan je het wel op zo'n soort manier veranderen.

Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kan gewoon de helderheid van je televisie terugdraaien. Helderheid is feitelijk gewoon de felheid waarmee de backlight schijnt. Als je vind dat daarmee het contrast te laag overkomt, en je naar een nieuwe televisie aan het kijken bent, zou je kunnen kijken voor een plasma-televisie. Daar is bij een lagere helderheid het onderscheid tussen kleuren nog altijd goed te zien. Op zich kunnen LCD/LED (is hetzelfde) dit ook wel, maar bij de donkere kleuren hebben ze daar in de regel meer moeite mee.