Maakt het uit of ik een TV koop met 100 HZ of met 200 HZ om op te gamen met mijn nieuwe PlayStation 4?

Ik twijfel tussen deze 2: http://www.vergelijk.nl/compare/26668402/26626260/

Als jij nog een beter alternatief weet, zeg het alsjeblieft. Mijn budget is ongeveer € 350 en ik wil er graan eentje van 32 inch.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

Een normale tv werkt op 25Hz (een film op 24 beelden/sec).
Door interlacing werkt een ouderwetse tv op schijnbaar 50Hz.
Volgens mij zijn 100Hz en 200Hz alleen verkooptrucks. Mogelijk rekenen die een "tussenbeeld" op om een schijnbare hoger resulutie te krijgen, die je in feite absoluut niet merkt, en die dan ook volstrekt virtueel is.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Door een tussenbeeld te berekenen krijg je een vloeiender beeld, althans dat is het idee (niet een hogere resolutie). Echter is deze vloeiing omdat het een schatting is vaak onnatuurlijk. Ik vind het vaak niet om aan te zien.