Waardoor schakelt zekering uit bij inschakelen plasma tv?

Toegevoegd na 9 minuten:
Wanneer we de philips plasma flat tv van 42" aanzetten valt de zekering in de meterkast er soms uit.
Dit gebeurd gemiddeld 1 op de 5 keer, na het weer omzetten van de zekering is de tv weer aan.
Ik heb geen model of productnummer, dat staat ergens op de achterkant, maar hangt aan de muur en weegt ongeveer 50 kg

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Of sluiting in de TV of te veel apparaten op de zelfde groep. (Over zelfde zekering in meterkast)

Antwoorden (1)

Plasma tv's en zeker de wat oudere zijn bekende energieslurpers. Je kunt in je gebruiksaanwijzing of op internet kijken wat hij verbruikt. Als je op dezelfde groep ook nog b.v een kacheltje of de vaatwasser of wasmachine hebt aangesloten kun je wel eens zo veel gebruiken dat de zekering het begeeft. Je tv zal een vrij constante hoeveelheid energie gebruiken maar een (af)wasmachine gebruikt bij inschakeling van het verwarmingselement plots een heleboel meer energie.