Digitenne via de kabel?

Wij hebben thuis Digitenne, niet via een kastje maar via een kaartje die je in de tv schruift.

Wij hebben wel nog altijd de kabel in de tv zitten, is dit noodzakelijk?

Toen ik hem eruit trok kregen we zwart beeld, maar dit kan ook aan de instellingen liggen.

Toegevoegd na 32 minuten:
De kabel is een witte kabel die naar een soor stopcontact in de muur gaat.
Volgens mij had je deze altijd nodig voor kabel tv..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waar gaat die kabel die je eruit trok heen? Als deze naar een wanddoos gaat is het analoge kabel.

Antwoorden (3)

Digitenne wordt via de ether uitgezonden, er moet dus een anrenne op de tv zijn aangesloten.
De kabel die je hebt losgehaald zou dus aan die antenne aangesloten moeten ziijn.
Als deze kabel echter op de doos van de kabeltelevisie aangesloten was dan heb je waarschijnlijk nog gewoon kabeltv gekeken, geen digitenne.
Een tv met kaartmodule heeft 2 ontvangstmodes:
Analoog voor gewone kabeltv en digitaal.
Afhankelijk van de kaartmodule (digitenne of digitale kabel) moet je dan of een antenne aansluiten, of de kabel.

Grtz. Koos

Toegevoegd na 1 uur:
Nu ik de aanvulling van de vraag gelezen heb is het duidelijk: je hebt weliswaar het digitennekaartje in de tv gestoken, maar nog steeds naar de kabeltv gekeken.
Wat je nu moet doen: kabel loskoppelen, digitenne-antenne met powerinserter in de antenneaansluiting steken, antenne liefst bij een raam plaatsen.
Dan de televisie op digitale ontvangst zetten en met de menuoptie "automatisch kanalen zoeken" de de 25 digitenne kanalen laten zoeken.
Als alle kanalen gevonden zijn kun je gewoon tv kijken.
succes!

Toegevoegd na 20 uur:
Ik begin eigenlijk te vermoeden dat je geen digitenne hebt maar digitale kabel: check voor de zekerheid wat er op het insteekkaartje staat: Ziggo of KPN digitenne.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedenk me nu wel, na nog ff goed nagedacht te hebben.
We hebben wel zenders van digitenne, we hebben veel meer zenders dan dat je bij kabeltv krijgen kan..
Klopt dit dan nog wel?
Bij Digitenne heb je in ieder geval een antenne nodig. De kabel die jij er uit hebt getrokken is dus waarschijnlijk de antenne geweest.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ALS je de coax kabel bedoelt ( meestal een witte kabel) die kan uit je televisie. Als je de ontvanger van digitenne bedoelt, die moet er in blijven. Digitenne is draadloos en vangt het signaal op uit de lucht.
Dan alleen nog de instellingen op de tv veranderen. Succes.