Mijn TV scherm vertoont donkere vlekken als die aanstaat (clouding). Hoe komt dat en is dat te verhelpen?

De vlekken vallen meer op bij een donkere achtergrond dan bij een lichte andergrond. In de loop van de tijd breiden de vlekken zich uit. Er zit geen garantie op deze Philips TV

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
5.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lcd, plasma, beeldbuis???
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Lcd
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ziet het eruit als dit? http://logout.hu/dl/upc/2012-10/24646_clouding-ue46d8090_60100_1.jpg
Zo ja, dan heb je inderdaad last van clouding en daar is weinig aan te doen helaas. Het is een bekend euvel bij LCD's.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, dat is het precies! Toch maar op zoek naar een ander toestel. Wel jammer want het beeld (scherpte en kleuren enz.) daar is niets mee aan de hand.
Kyzo, heb je een idee waardoor die vlekken worden veroorzaakt?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Clouding is een bijna logisch gevolg van hoe LCD is opgebouwd. De achtergrond verlichting staat altijd aan, als je zwart wilt dan moet je dat licht dus afschermen, lukt dat niet dan komt er toch wat licht door.... . Hierdoor is een LCD ook vaak verre van zwart als hij zwart moet zijn. Plasma slaagt daar al beter in, AMOLED zal daar kampioen in worden (is het al, gecontroleerd in pikdonkere kamer met smartphone).

Antwoorden (1)

als het een smalle tv is, heeft het te maken met magnetisme, is het echter nog een met beeldbuis, dan is hij versleten.
Is zo goed als onmogelijk om dit weg te krijgen. et een magneet over het scherm gaan, maar dat kan nog meer schade opbrenegen dan er al is.