Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet ik voor PS5 een HDR tv hebben?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.1K
LeonardN
3 jaar geleden
Nee. Dat een nieuwe console nieuwe functionaliteit biedt betekent zelden dat je een nieuwe TV moet aanschaffen.
De PS5 kan 4k (en zelfs 8k) uitgeven, 120 fps geven, HDR, en kan gebruik maken van HDMI 2.1
Maar iedereen die een platte TV heeft met een HDMI-ingang die minimaal 720p (HD-ready) kan ontvangen zit al goed. Dat is dus praktisch elke platte TV gemaakt na 2003/2004. Als het anders was, en je TV aan al deze mogelijkheden moest voldoen, zou maar een heel klein deel van de TV-bezitters iets hebben aan een PS5, of zouden ze allemaal hun TV moeten gaan vervangen.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, is niet nodig. HDR is een toevoeging, maar niet noodzakelijk. Het kan zelfs storend werken in game-play, want als je in het donker een game speelt waar veel contrasterende beelden worden gebruikt dan wordt je helemaal gek van het licht.
(Lees meer...)
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Bedankt, was aan het twijfelen of ik mijn ps5 pre order zou annulere en eerst een 4k tv zou aanschaffen maar is dus niet echt nodig, bedankt!

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding