Kun je het verschil tussen Full-HD en HD-Ready zien op een 32 inch tv?

Ik wil een nieuwe TV kopen. Ik vraag mij alleen af hoeveel beter Full HD is ten opzichte van een HD ready TV op een TV van 32 inch.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
14.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Over het algemeen wordt 1080p(FullHD) op een scherm van 32" en kleiner als onzinnig gezien. Of je moet er met je neus op gaan zitten. Je kan beter naar andere specificaties kijken.

Het beste antwoord

Er is meer dan alleen de resolutie je televisie kan weergeven, als het gaat om het kunnen weergeven van een bepaalde kwaliteit. Er zijn goede 720p televisies die veel beter zijn dan slechte of zelfs matige 1080p-televisies. Pioneer heeft jaren lang 720p-televisies verkocht die nog steeds tot de beste televisies horen die ooit uitgebracht zijn.

Dat gezegd hebbende, ga ik er even van uit dat je het hebt over een FullHD (1080p) televisie die 1080p content weergeeft, en een HD ready televisie die 720p content weergeeft, beiden content van goede kwaliteit.

Als je beeldkritisch bent en dicht op het toestel zit (zeer dicht, max 30cm) kun je het zien. Anders zie je het niet echt.

Maar het gaat dus vooral om het weergeven van goede kwaliteit content. Wat azerty zegt over de 20.000 Kbps-bitrate is onzin en dat dat echt FullHD is, is onzin. Dat is gewoon bluray-kwaliteit, en op een veel lager niveau spreek je ook al van FullHD. FullHD zegt dus niets over de kwaliteit an sich. Er zijn 720p-uitgaves die er veel beter uit zien dan 1080p.

Maar goed, om kort te gaan: Als het om goede kwaliteit content gaat, is het verschil echt minimaal op een 32" televisie. De meesten zullen het niet eens zien als ze bijv. een Web-DL (zijn bestanden die je van iTunes download, series of films) van 720p of 1080p weergeven. Of de televisie nu 1080p is of 720p.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Als je een blokje met 1000 pixels hebt dan zijn er bij hd ready maar 500 hd pixels en bij full hd zijd dat er 1000

Toegevoegd na 22 seconden:
Dat is het verschil
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hd is alleen maar beter als de bron HD is. Met Digitenne of DVD is HD-ready eigenlijk al teveel.
HD is 1920x1080 met een bitrate van minimaal 20.000 , bij een lagere bitrate zie je de blokjes al weer komen zeker bij een groot beeld.
Neus anders maar even op http://nl.wikipedia.org/wiki/High-definition_television