Is deze tv goed genoeg voor HD? (zie beschrijving)

Deze tv: http://www.pixmania.nl/led-televisie/blaupunkt-led-televisie-b32pw122bk/18767511-a.html#CodePromo=oui&srcid=4973

heb ik op het oog.. is het iets of kan ik beter een samsung syncmaster kopen uit dezelfde prijsklasse?
ik weet namelijk niet of het erg is als de resolutie maar 1366x768 is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De TV heeft voldoende resolutie voor 1280x720, wat ook wel als HD Ready wordt aangeduid (of 720p). Dat is wel een HD standaard, maar ik zou toch gaan voor een TV die wel een resolutie van 1920x1080 heeft. De Syncmaster die je noemt is waarschijnlijk een monitor, geen TV.
gvrox
10 jaar geleden
gvrox
10 jaar geleden
Je budget is blijkbaar beperkt, dus ik vraag me af of je uberhaupt een HD abonnement hebt of een apparaat (zoals een bluray speler) dat een HD signaal kan leveren. Als je alleen analoog TV gaat kijken (of digitaal SD) dan is 1366x768 wel voldoende. De afmeting van je TV moet wel een beetje passen bij de kijkafstand, dus een kleinere TV met een hogere resolutie is niet per se beter.