Heb mijn tv opnieuw automatisch laten afstemmen, en wordt nu gedwongen om een ci module aan te schaffen. Wat moet ik doen?

Ik heb mijn tv automatisch laten afstemmen en kan nu alleen Nederland 1/2/3 bekijken, de andere zenders geven de error "geen ci module". Hoe kom ik hiervan af?

Hiervoor heb ik 3 jaar lang dezelfde zenders gewoon kunnen zonder ooit dit probleem tegemoet te komen. Ik heb geen zin om geld te gaan besteden aan zon CI module wanneer ik gister nog gewoon normaal tv kon kijken.

Ik denk dat dit te maken heeft met het feit dat ik alleen maar DTV kan vinden en geen TV zenders. Is dit UPC die mij probeert te dwingen om een CI module te huren omdat ik alleen maar digitale tv aangeboden krijg?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik zou UPC bellen en ze ..... toe wensen
Nu even serieus. Ik begrijp dat je analoge TV kijkt. Ik kan me niet voorstellen dat je geen analoog signaal meer hebt na het opnieuw afstemmen.
Je tv heeft een ingebouwde analoge en digitale tuner. Ik denk dat na het afstemmen de tv is overgeschakeld naar de digitale tuner. Op je tv zit een optie of je analoog of digitaal wilt kijken. Afhankelijk van het type tv zit er op de afstandsbediening een knop (jes) analoog/digitaal, of het gaat via het menu. Zet de tv weer op de analoge tuner en je kunt gewoon weer de analoge zenders zien.

Mijn voorkeur is om toch digitaal tv te kijken het beeld is dan vele malen scherper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
UPC biedt het hele standaardpakket ook digitaal onbeschermd (zonder CI+ module) aan, dus blijkbaar is er echt is misgegaan. Van alle HD kanalen zijn alleen Ned 1/2/3 vrij te kijken. Het kan zijn dat jouw analoge kanalen vanaf kanaal 2000 ingesteld staan nu. Een CI(+) module is dus niet nodig.
gvrox
10 jaar geleden
In het menu van je tv zit waarschijnlijk ook de mogelijkheid de fabrieksinstellingen te kiezen. Als dit doet dan is je tv weer alsof hij uit de doos komt. Dus automatisch kun je dan weer de analoge zenders afstemmen.