Is de verhuurder verplicht een televisie (en internet) abbonement te regelen, ook als dat niet in het huurcontract staat?

Het (studenten)huis waar ik momenteel woon heeft zolang bekend altijd televisie gehad. Wegens complexe redenen is dit abbonement afgesloten, en zijn we beperkt tot alleen de eerste 3 zenders. De huisbaas weigert vervolgens om een abbonement af te sluiten, want dit staat niet specifiek in het contract aangegeven. Is er een manier waarop de huisbaas toch de televisie moet regelen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

In het contract staat wat er overeengekomen is. Een contract wordt dan ook wel eens 'overeenkomst' genoemd.

Als daar geen TV in staat, is dat gewoon geen verplichting, en zullen jullie daar dus zelf voor moeten betalen wanneer jullie dat willen. Zaken die niet in het contract staan en waar jullie wel recht op denken te hebben vallen onder een redelijkheidsprincipe. Denk aan de aanwezigheid van een toilet. Maar een TV abonnement valt daar niet onder.