Hoe kan het, dat ik ondanks het ontbreken van een (Ziggo) decoderkastje toch een aantal digitale tv zenders kan ontvangen?

Ik heb een HD televisie gekocht. Ik krijg 17 digitale zenders, waaronder 7 Ziggo informatiezenders, doorgegeven van Ziggo. Die andere 10 zenders zijn Nederland 1 HD, Nederland 1 gewoon, Nickelodeon, Zender van de maand, CNN, TV Noord, Omrop Fryslan, TV Drenthe, TV Oost en OOG TV (stad Groningen). En dat bij gebruik van een normale tv afstandsbediening, waarop ik eigenlijk de analoge ca 25 zenders zou moeten ontvangen. Ik heb ook nog een abonnement op KPN, maar dat terzijde.

Toegevoegd na 5 minuten:
En waarom juist die zenders? En waarom b.v. Nederland 2 en 3, RTL zenders. Vlaamse zenders, enz. niet?

10 jaar geleden
1.4K
corzijlstra
10 jaar geleden
Volgens mij zijn tot nu toe 3 antwoorden gegeven en dus niet 2. Er was ook 1 van peerbam of zoiets bij. Waarom staat die er niet bij? Hij/zij ontvangt alleen Nederland 1, 2 en 3. Waarom juist deze zenders en waarom geen andere, b.v. de regiozenders? Bovendien, Nederland 2 en 3 zijn toch niet ongecodeerd?

Het beste antwoord

Moderne televisies hebben zelf al een digitale tuner ingebouwd. Daarmee kijk je dus naar de digitale zenders van Ziggo. Je televisie heeft ook een plek waar je een CI+ module in kunt steken, of direct een smartcard. Met die smartcard kun je alle digitale zenders bekijken die bij je pakket horen. Zonder smartcard zie je alleen de ongecodeerde zenders, dus Ned1 en de regionale zenders. Dit zijn de zenders die in geval van nood als rampenzender gebruikt worden.
bamibal
10 jaar geleden
corzijlstra
10 jaar geleden
Die zenders, die ik met die ingebouwde digitale tuner ontvang, gaan die via de kabel? Of kan men volstaan door de televisie ergens neer te zetten, waar een stopkontakt is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is kabel voor nodig.

Andere antwoorden (1)

De zenders die je ziet zijn ongecodeerd, dus niet versleuteld. Voor de versleutelde zenders heb je een decoder nodig om te decoderen. Ned 123 betaal je al voor op een andere manier, de infozenders zijn bedoeld om je een betaald abonnement af te laten sluiten.
paulus811
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bij Ziggo is alleen Ned1 digitaal ongecodeerd.
En om die te ontvangen heb je ook een digitaal ontvanger nodig.