Een tweede tv aansluiten met digitale tv. Waar moet er gesplit worden voor of na de UPC Box?

Op het moment hebben we in de woonkamer een tv staan waarop digitale zenders van UPC worden ontvangen. Nu willen we ook op de slaapkamer een tv met digitale televisie. In de TV wordt een CI+ Module geplaatst van UPC. Het is mij niet duidelijk waar er gesplit moet worden om digitale tv te behouden, moet dit voor of na de UPC Box?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (2)

Nergens. Als je dit gaat splitsen krijg je op tv 2 hetzelfde als op tv1. Als je twee televisies aangesloten wilt hebben zal je echt een tweede box moeten aanschaffen bij UPC. Eventueel eentje zonder harde schijf en/of HD; da een stuk goedkoper.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De CI+ Module is een vervanger van de tweede UPC Box.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
aha, zo had ik het niet begrepen
Als je in je slaapkamer een werkende tv-aansluiting hebt, dan is dat voldoende. Gewoon een coaxkabel in de contactdoos en je tv pluggen.
Heb je geen tv-aansluiting in je slaapkamer, dan zal je de coax, die in je mediabox gaat moeten splitten. Ofwel : tv-splitter kopen en in tv-aansluiting in de muur aansluiten.
Vervolgen laat je 1 kabel naar je mediabox lopen en trek je 1 kabel naar de slaapkamer.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een andere oplossing (die ik zelf gebruik) is een draadloze audio video verzender. Ik had de mijne van de Gamma voor 60 of 80 euro. Dit zijn voorbeelden hiervan: http://www.videobite.nl/contents/nl/d3251_draadloos.html . Hiermee kan je ook het signaal van de UPC afstandsbediening doorsturen. (Vraag eerst even na of wat jij wilt ermee kan!). Nadelen: je ziet het zelfde beeld van de UPC decoder op beide TV's je kan je niet afzonderlijk per TV verschillende zenders kijken.
Het bereik is beperkt. Verwacht niet dat je het signaal van van je woonkamer naar zolder kan overbrengen zonder ruis. Bij mij gaat het door 2 muren heen dat werkt net. Misschien hebben andere setjes een sterker bereik. Ik weet niet of dit je vraag beantwoord, maar bij mij word het signaal gesplit door een scartblokje dat tussen mijn DVD scart en de ingang van de UPC box waar normaal de DVD scart inzat. Dit scartblokje zat bij dat draadloze audio/video verzenders pakket. Aan het scartblokje zit een RGB kabel (die rode witte en gele) die naar de draadloze zender gaat. Op die manier kan ik op mijn slaapkamer gewoon UPC kijken en zappen in bed. Ik kan ook films via m'n media streamer daardoor kijken. Voor HDMI zijn deze slitkastjes en zenders nog duurder en ik vraag me af of dat het waard is. En bij een HDMI kabel langer dan 25 meter krijg je door geleidingsverlies misschien geen signaal meer of een slechter signaal. Het verschilt dus ook of je de tweede TV via HDMI of scart (of rgb) wilt aansluiten. Ik weet niet of dit op elke decoder het zelfde is, ik heb in ieder geval de: Thomson DCI62UPC Het korte antwoord op je vraag de DVD ingang van de decoder, als je ook andere apparaten op je box hebt aangesloten. Achteraf vraag ik me wel af of het die paar euro per maand allemaal wel waard is, maar dat is aan jouw om te bepalen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hallo twitchtthec0rn, Vraagsteller is in het bezit van een mediabox voor TV1 en een CI-module voor TV2. Met kabel kan hij op beide tv's afzonderlijk zappen. Dus niet 1 zender op 2 tv's.