Als ik een TV-koop met een beeldverhouding van 21:9, heb ik dan bij een normale uitzending 2 zwarte balken aan de zijkanten?

Ik heb een super TV op het oog met dezebeeldverhouding, maar ik wil geen zwarte balken aan de zijkant bij een normale uitzending.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

De philips 58PFL9955 is een 21:9 tv en je kunt hem zodanig instellen dat een 16:9 uitzending wordt opgerekt naar 21:9. Het kan zelfs met een 4:3 formaat, maar het wordt er niet mooier op.

Ik heb zelf serieus naar deze tv gekeken, maar vind de nadelen te groot en de prijs te hoog. Groot nadeel is dat er nauwelijks content (dvd's etc) beschikbaar is in dit formaat en vrijwel alle dvd's en foto's worden opgerekt naar 21:9 verhouding of je hebt de zwarte balken aan de zijkanten.

Als je met 3999 (misschien ergens wel te vinden voor 3500 of nog iets minder) gaat shoppen heb je in 16:9 formaat een veel betere televisie met grotere schermdiagonaal. 55 inch lijkt veel (en is het ook wel), maar dat is dus over de volle breedte van dit 21:9 formaat gemeten.
paulus811
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja. Natuurlijk heeft zo een TV een zoomfunctie om een 16:9 uitzending beeldvullend te maken, maar dan mis je twee repen beeld.
13 jaar geleden
Als je zo'n tv hebt kun je dat gewoon instellen, afhankelijk van wat voor merk je hebt zijn er verschillende instellingen. Je kunt bijvoorbeeld inzoomen waarbij een stuk beeld wegvalt of uitvullen waarbij het beeld ietwat vertekend. Als ik jou was zou ik ook kijken naar 3D tv's, dat is wel de toekomst en het is misschien een beetje zonde om nu een nieuwe te kopen zonder 3D.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Moderne TV's kunnen dit heel intelligent opvullen. Waarbij de zijkanten meer uitgerekt worden en in het midden niet of nauwelijks. Hierdoor heb je geen zwarte balken, word er niets of bijna niets weggesneden, en ziet die leuke presentatrice er op TV niet dikker uit als ze in werkelijkheid is.
Alleen als ze uit beeld loopt is er dan enige vervorming, maar dat valt niet op.