Wat is de beste televisie voor de xbox360 van 32", onder €500 en de laagst mogelijke input lag?

Ik zoek een televisie, plasma of LCD.

Van het internet heb ik al het een en ander aan info gevonden, maar wil graag wat gebruikerservaring en/of aanraders qua merk en model waar ik sowieso geen last heb van de input lag.

Kleiner den 32 inch vind ik te klein om te gamen, en groter is niet ideaal voor mijn optrekje..

Deze tv is voor 99% puur en alleen voor het gamen.

Ik hoop met jullie ervaringsverhalen en tips naar de winkel te kunnen en er de beste uit te kunnen pikken.
b.v.d
(sorry als dit al eens gevraagd is, kon het niet vinden.. als dit het geval is verwijs me even d.m.v. een link)

Toegevoegd na 3 minuten:
liefst geen 3D mogelijkheid omdat dit de prijs erg omhoog drijft en ik toch al koppijn krijg na 1,5 uur 3D in de bioscoop.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

De inputlag wordt nooit aangegeven, dus dan moet je eigenlijk uitgaan van concrete reviews waar het nagemeten is of ervaringen met merken. Maar ook dit laatste is een beetje iffy. Samsung stond er vroeger bekend om zeer hoge inputlag te hebben. Zelfs met hun duurdere toestellen (boven de 2000) kwamen ze niet voorbij het acceptabele (dat is rond de 30 ms).

Een paar modellen die vorig jaar geïntroduceerd werden deden het echter zelfs in de prijsklasse van rond de 1200 Euro, redelijk.

Hoe dan ook, zijn er ook andere zaken waar je bij het gamen rekening mee moet houden. Denk aan de reactietijd van het scherm. Wanneer je snelle beelden snel wazig ziet worden is dat zeker bij het gamen irritant.

Derhalve zou ik voor het gamen plasma aanraden, aangezien de reactietijd van plasma's nagenoeg 0 is, zelfs wanneer het concreet gemeten wordt (LCD's geven soms een reactie tijd op van 8ms (wat overigens vrij goed is als een LCD dat zou kunnen presteren), en bij nameting blijkt het vervolgens boven het dubbele te liggen. Met wat beeldverbeterings-effecten wordt het dan nog slechter.

Voor onder de 500 Euro zou je dan kunnen kijken naar een 42S30 van Panasonic. Panasonic toestellen scoren al jaren goed als het om de inputlag gaat.

HDTVtests.co.uk is een van de weinige echt goede sites waar televisies gereviewd worden, en die stellen gewoon concreet dat dit toestel goed presteert als het om de inputlag (het gebrek daaraan uiteraard) gaat.

Aangezien het plasma is, is de reactietijd dus ook gewoon nagenoeg 0. Voor onder de 500 Euro met afstand de beste game-televisie die er is. En feitelijk zijn de betere opties die duurder zijn gewoon de duurdere plasma's van Panasonic als het gamen belangrijk is. Nadeel is alleen wel dat het een 42" scherm is. Naar mijn ervaring wen je daar overigens erg snel aan. EN zelfs als het als nadeel ervaren wordt, zijn de 32" LCD's in deze prijsklasse (en ver daarboven) zoveel minder, dat de S30 toch de betere keus is.

Toegevoegd na 2 minuten:
Wil je toch LCD en 32" (plasma is er sowieso niet kleiner dan 42" meer), dan zou ik kiezen tussen de Sharp LC-32LE630E en de Sony KDL-32EX720, waarbij de Sharp mijn voorkeur zou genieten omdat ik het zie als een beter merk, en Sharp-panelen niet voor niets door andere merken (waaronder Sony) in hun duurste toestellen gebruikt worden. Beide merken hebben een goede reputatie als het gaat om de inputlag .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ik zou je marktplaats aanbevelen.
Ik heb daar 2 maanden geleden ook een LCD televisie gekocht, puur voor de playstation.
Tweedehands zijn ze stukken goedkoper en kan je dus een veel grotere kopen, ik heb bijvoorbeeld een 41" HD ready LG scherm gekocht voor maar €250.
Met een budget van €500 kan je daar makkelijk een full HD scherm vinden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met 500 Euro zijn er prima opties voor nieuwe schermen. FullHD maakt eigenlijk niet eens zoveel uit voor console-games, aangezien 99% van de games niet verder komen dan een resolutie van 720p. En op 32" is dat verschil sowieso niet zo goed te merken.