is mijn televisie aan het aftakelen?

mijn philips matchline gaat 1x per dag uit zijn stand-by maar daarbij krijg ik geen beeld of geluid.
alleen het lampje gaat op groen voor ongeveer 2 minuten.
en ik heb digitenne aangesloten op scart. maar af en toe gaat het beeld op blauw. is mijn televisie aan het aftakelen? of is het de scart aansluiting?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ja die is logischerwijs aan het aftakelen gezien het bouwjaar dat die dingen nog geproduceerd werden, overweeg een LED-LCD scherm (zo'n 45% zuiniger als gewoon lLED) Wat je nu betaalt voor de stroomkosten alleen al voor een Matchline heb je er binnen 1 jaar uit en het is niet je SCART aansluiting! Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
dit is de beste antwoord omdat de scart het gewoon normaal doet!

Andere antwoorden (4)

Spontaan blauw beeld duidt in de meeste gevallen op een fout in de bekabeling. Mogelijk zit er een breukje in de SCART-kabel of is de SCART-kabel niet juist aangesloten.

Controleer of de SCART-kabel stevig is aangesloten. Indien het probleem niet is verholpen, sluit de SCART-kabel andersom aan. Mocht er na deze handelingen het probleem zich blijven voortdoen, dan is het kopen van een nieuwe SCART-kabel raadzaam.

Om uit te sluiten dat het probleem niet bij jouw televisie ligt (waar ik overigens niet van uitga), raad ik je aan om een DVD-speler of spelcomputer aan te sluiten op jouw televisie. Indien het probleem bij jouw televisie ligt, zou er ook een blauw beeld moeten verschijnen bij het kijken van een DVD.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het vorige antwoord kan juist zijn,maar naast de kabel zou het ook kunnen liggen aan de aansluiting in óf de tv óf het de digitenne tuner.
Beide natuurlijk altijd te repareren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je schrijft dat je een Matchline hebt. Dat is dus een oudje. Je geeft aan dat je twee soorten problemen hebt. Die hebben twee oorzaken. Het scart probleem zou nog aan de kabel kunnen liggen, maar het andere probleem niet. Inschattenderwijs kan je eenzelfde wel goed werkende TV op Marktplaats voor €25 tot €50 kopen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens een topic van het bekende forum Fok.nl, is het een bekend probleem bij dit soort model TV. Het probleem ligt aan de hoogspanningstrafo (in de meeste gevallen).
Tja, is je TV dat nog waard is ook een goede vraag...
Maar als je hem toch wil laten repareren, kun je waarschijnlijk nog lang en gelukkig van de TV genieten.