Waar moet ik op letten bij het kopen van een goedkope monitor om mee te gamen?

Ik zit aardig dicht op het scherm, en ga waarschijnlijk voor een 22 inch scherm. Ik wil er graag eentje kopen die onder de € 150 is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Antwoorden (1)

De helderheid, ik heb een scherm met 250 cd/m2 en dat is soms te weinig dus adviseer ik je voor 300 cd/m2 of hoger te gaan.

De responstijd is bijvoorbeeld belangrijk bij shooters (zoals Far Cry 3, MW3, Black Ops). Hier geldt hoe lager hoe beter, dus 2ms is beter (sneller) dan 5ms.

Welke aansluitingen moeten erop zitten? Welke zitten er op je computer? De meestvoorkomende aansluitingen zijn VGA, DVI en HDMI.

Wat voor een paneel zit er in? IPS of TN? IPS is het nieuwst en het best.

LED of CCFL achtergrondverlichting? LED is natuurlijk het meest energiezuinig, en de monitoren zijn meestal (erg) dun.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heel erg bedankt voor je antwoord!