Had Philips de enige tv die 21:9 display had?

Hebben hun dit patent of hebben ook andere merken die beeldverhouding.
Omdat Philips er mee gestopt is dit model te maken en ze vrij moeilijk te krijgen zijn nog. vroeg ik me dit af.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

Philips was de enige die 21:9 tv's maakte, andere tv-fabrikanten hebben het eerder niet aangedurft dan dat het niet zo mogen, je kan geen patent aanvragen op een verhouding. LG maakt nu PC-monitoren met die verhouding.

Dat Philips gestopt is, is omdat de vraag te laag was. Niet zo gek want er zijn weinig mensen die meer 21:9 materiaal bekijken dan 16:9 en 4:3, je hebt dan altijd zwarte balken of erger gestretched beeld.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je geen ondertitels nodig hebt kan je met de meeste TV's inzoomen, dan haal je dezelfde truc uit als vroeger deden met films, afsnijden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En dat je straks met 95% van de tijd met zwarte balken zit, wat vind je daar dan van?