Hoe krijg ik weer UPC-beeld op mijn TV?

Hoii.

Thuis hebben we een nieuwe TV dus we hebben deze zoals de TV hiervoor helemaal netjes aangesloten aan de UPC mediabox zoals het hoort.

Het enige probleem is, is dat we alleen het geluid en beeld van de TV zelf aan krijgen.
Als ik met mijn UPC afstandsbediening UPC aanklik, gaat de mediabox wel gewoon aan en geeft aan als ik zap. maar op mijn beeldscherm krijg ik geen signaal te zien.

Ik heb alle snoeren al geprobeerd anders te doen, heb het al helemaal opnieuw gedaan, heb alles al gereset en ik heb ook al op verschillende kanalen gezocht via mijn TV met 'Source'
en dit werkt allemaal niet.

Het punt is, is dat boven de (tweede UPC mediabox) het wel gewoon doet.
het 'beeld probleem' is dus echt alleen beneden. De box is dus ook niet effect, want hij werkt wel gewoon, het ligt alleen aan het beeld.

Kan iemand mij alsjeblieft helpen? want het irriteert me mateloos!

Groetjes,
Robbin.

Toegevoegd na 3 dagen:
Ik heb er even een foto bijgevoegd, van hoe het achter de tv en de box uitziet.

Boven is gewoon de TV en de onderste box die je ziet is de UPC-mediabox. (Wel even de foto dwars houden / bekijken hoor)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1K
ronaldP
10 jaar geleden
Is de box via een HDMI kabel aangesloten?het kan gaan om een zgn. slechte 'handschake'.Het is het beste dat je eerst de TV aanzet en dan pas de box. Hierdoor ziet de TV de box aanspringen en zal de goede poort instellen.Voor de rest is je situatie een beetje onduidelijk kan je wellicht wat meer bvertellen over de situatie.Het verspringen van zenders zie je op de box of ook op je tv? Is het een nieuwe box (moet die eerst op jouw regio geprogrammeerd worden?

Antwoorden (1)

Op je televisie een andere ingang kiezen. Ext 1 of ext 2 of hdmi 1 of hdmi 2, afhankelijk van op welke ingang je de digitale decoder hebt aangesloten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Waarschijnlijk de source knop op de afstandbediening.
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dit heb ik geprobeerd, maar dat werkt dus niet, bij elke ingang staat 'geen signaal'tenzij ik op de TV zelf kom, dan geeft ie wel gewoon beeld en geluid, maar dat is niet van de UPC, maar van de TV zelf. En hoe kan ik zien of erachter komen welke ingang ik op mijn digitale decoder heb aangesloten? Bedankt!
jc54
10 jaar geleden
Je moet een uitgang op de decoder hebben, liefst een HDMI. Van daaruit naar een ingang op de T,V. en dan met source deze ingang opzoeken.
Althans, zo werkt het bij mij.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Hee, sowieso al bedankt voor de antwoorden,
Ik heb een Scart-kabel Het is wel zo, dat de box het gewoon doet, deze is ook niet nieuw en als ik met de afstandbediening zap, zie je deze ook veranderen van titel, zoals het gewoonlijk hoort. Ik ben een meisje van 18 en weet helaas niet hoe alle kabels heten haha, ik weet toevallig alleen dat het met elkaar aangesloten zit via een scartkabel en een coaxkabel ik zal even een foto proberen te maken, wan hoe het er van achter uit ziet. Alvast heel erg bedankt en ik hoop snel weer van iemand te horen want ik wil echt heel graag weer UPC kunnen kijken. Robbin.