Hebben moderne tv's standaard (nog) een analoog tuner?

Bij de spec's van 'moderne' TV's vind ik wel steeds ingebouwde DVB-T/C tuners, maar geen woord meer over analoog. Zit dit er niet meer in, of behoort dit (gelukkig) nog tot de 'definitie' van -no nonsence- televisie?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Pak een moderne tv. Doe er een CI+-module in met een DVB-C kaart en laat daarnaast ook de analoge zenders scannen. Kijk en vergelijk analoog/digitaalHD.
Conclusie: analoog kan net zo goed weglaten worden.
Alternatieve conclusie: ga eens langs de brillenboer. Ik snap niet wat je bedoelt met of behoort dit (gelukkig) nog tot de ‘definitie’ van -no nonsence- televisie? Zie je het als positief of als onzin als er nog analoog op zit?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
weggelaten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik begrijp best dat digitaal(HD) niet slechter is dan analoog. Maar ik ben eenmaal van de oude stempel, en heb nog een prima (no nonsence) kijkbuis en alleen de 'oude kabel' in huis. Zolang het niet hoeft, hoef ik niet om. Zeker m.b.t. alle RADIO-toestellen die in en om het huis aan de kabel hangen.
Ik vind het dus zeer positief als er nog analoog op zit i.v.m. aanschaf van een 2e toestel.

Het beste antwoord

Inderdaad heeft nog steeds elke nieuwe tv die op de markt komt een analoge tuner. Ik kan me wel voorstellen dat dit over niet al te lange tijd niet altijd meer het geval zal zijn.

Met vriendelijke groet,
Johan van Kieskeurig.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Iedere tv heeft een analoge tuner, wat niet automatisch wil zeggen dat het een no nonsense tv is. De digitale tuner is een extra en afhankelijk van de verbinding kies je een model met dvb/c, t of s tuner (cable, terrestrial of sattelite)
paulus811