Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Waarom geeft het aansluiten van meerdere scars op een scartdoos een conflict op de tv?

Ik heb momenteel mijn televisiekastje van Tele2 samen met een mediaplayer aangesloten op een scartdoos. Deze is weer verbonden met de tv, welke maar 1 scartaansluiting heeft. Wat ik niet snap, is dat zodra ik de tele2 op de scartdoos aansluit(en de mediaplayer er al in zit), de mediaplayer geen beeld geeft. Ze gebruiken danwel hetzelfde kanaal (av) maar ik heb ze niet tegelijk aan. De playstation is ook aangesloten, wordt niet gebruikt, maar deze conflicteert niet.

Volgens mij werkte dit eerst wel en als je dan toch beide aanhad, dan ging het beeld alleen flikkeren. Hoe kan het dat dit niet (meer) werkt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
503

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Het kan te maken hebben met de stand-by modus van het tele2 apparaat. Deze gaat nooit helemaal uit en blijft spanning geven (waarschijnlijk ook over de scartaansluiting).

Helaas is het zo dat dit soort scart splitters niet altijd even compatible zijn met alle apparaten. Advies is dan ook om er een aan te schaffen die met knopjes werkt.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding