Is er een site met het preciese verschil tussen digitale en normale (kabel) televisie?

En dan vooral het verschil qua prijs, beeld en geluid.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Deze hieronder vemelde bron geeft verschillende sites.
Beste volgens hen: Digitelevisie.nl

Op Digitelevisie.nl krijgt u na het invullen van uw postcode en huisnummer een overzicht van de aanbieders die voor uw adres digitale televisie aanbieden. Deze site geeft ook informatie over digitale satelliet-tv. U kunt vijf pakketten selecteren en deze met elkaar vergelijken. Ook kunt u via deze site per pakket de gemiddelde jaarprijs over meerdere jaren berekenen. U kunt per aanbieder bekijken met welk percentage uw maandelijkse kosten stijgen of dalen. Verder bevat de site ervaringen van gebruikers met de aanbieders van digitale tv.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nou nee. Er zijn daar geen vergelijkende websites voor, want je kunt niet kiezen met welke aanbieder je in zee gaat.
Je kunt alleen maar kiezen tussen analoog en digitaal.
Als het aan de regering ligt komt daar verandering in, maar dat vlot niet zo erg.
AWM
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Jazeker. Je hebt dan ook minder kanalen, en het ziet er niet zo mooi als bij digitaal. En je hebt geen speciaal kastje nodig. Kost ook geld.
Geen site maar er bestaan tegenwoordig ook winkels waar je het met je eigen ogen kan bekijken. ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een exacte één op één vergelijking is niet mogelijk omdat iedere kabelboer zijn eigen assortiment samenstelt. Er zijn wel sites zoals de bovengenoemde die aangeven wat er op jouw adres beschikbaar is (hoewel dat met signalen uit de lucht zoals van KPN niet altijd zo hoeft te zijn). Hieronder even een paar dingen om in gedachte te houden;

TV via de kabel geeft altijd een stabiel signaal
Kabel heeft een hoge bandbreedte waardoor er meer zenders op Full HD te bekijken zijn (1080p)
HD signaal is over het algemeen alleen via digitaal te kijken omdat analoge verzending teveel bandbreedte op zou nemen (het kan dus wel maar is niet praktisch en wordt dus niet toegepast)
Bij UPC krijg je digitale decoders van hun, bij anderen heb je de mogelijkheid die zelf aan te schaffen

Wil je meer weten over de diverse termen die je op websites leest e.d., check dan de site hieronder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bij je kabelprovider is de Digitale HD TV het best.
Neem geen Digitene, niet de beste kwaliteit en niet alle (HD) zenders!