Welke mediaspelers hebben een ingebouwde NZB downloader zonder tussenkomst van een PC?

Om direct bestanden te kunnen downloaden zonder dat je de bestanden eerst van de pc naar de mediaspeler moet verplaatsen

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
paulus811
11 jaar geleden
Waarom koop je geen NAS en een mediaspeler? Een NAS is een computer die zelfstandig kan downloaden, de boel uitpakt en repareert en het zelfs in de juiste map opslaat. Door zowel NAS als mediaspeler in het netwerk te hangen, hoef je niets meer met de bestanden te doen, die worden door de mediaspeler van de NAS gelezen. Ik heb een QNAP NAS en dat werkt perferct. Laptop kan uit tijdens het downloaden. En steeds meer tv's hebben een ingebouwde mediaspeler, dan is het wel zo makkelijk om je foto's, films en muziek centraal opgeslagen te hebben.

Antwoorden (3)

Ik vrees dat het lastig is om zoiets in de praktijk te vinden. Je komt dan snel uit op een NAS met een mediaspeler aan boord. Dit zijn doorgaans wel de wat duurdere systemen omdat ze hardware voor beeld en geluid aan boord hebben. Onderstaand is een model van Asustor dat ik onlangs heb mogen reviewen. Deze maakt gebruik van de Boxee mediaplayer. Ik ben nu ook bezig met een QNAP met de XBMC mediaplayer te testen. Die laatste biedt veel meer mogelijkheden, maar is voor een doorsnee gebruiker wel lastiger te configureren. Zeker wanneer er problemen zijn. Samsung en Sony komen nu ook met dit soort apparaten, zie links twee en drie. Deze zijn naar verwachting goedkoper.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn mediaspelers van het merk "archos "die kunnen downloaden en meteen afspelen zonder tussenkomst van een pc . De archos 5 & 7 kunnen dit,maar deze zijn waarschijnlijk niet meer nieuw te koop.Misschien is er een opvolger ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De zgn. NMT/J's kunnen dit. De enige van de merken die dit principe nog voeren zijn de spelers van Popcorn Hour.

Het is alleen wel de vraag of je dit wil doen. Immers kunnen ze misschien wel via nieuwsgroepen bestanden downloaden, maar uitpakken zal erg traag gaan, aangezien de processors in dit soort apparaten te vraag zijn voor het uitpakken van bestanden.

Vind je het niet erg, en hoef je niet perse meteen een bestand te gebruiken wanneer het gedownload is, is het wel een aardige oplossing.

Anders raad ik je aan om wat meer uit te geven aan een HTPC. Dit kan tegenwoordig al voor ongeveer dezelfde prijs als die van de uitgebreidere mediaspelers, of iets meer als je alles passief gekoeld wil hebben.