Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

weet iemand hoe ik deze kras uit mijn tv haal?

mijn broertje had laatst een mondharmonica naar de tv gegooid hoe haal ik deze weg?
merk panasonic

Toegevoegd na 2 uur:
de kras is 1 mm diep dus een grote kras

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
49.9K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Displex is inderdaad een goed middel om te gebruiken, maar veel mensen vinden een tubetje displex erg duur. Een goed en goedkoop alternatief is simpelweg witte tandpasta.

Dat werkt voortreffelijk. het werd vroeger veel gebruikt door DJ's die door het vele gebruik van hun CD's, krassen op hun schijfjes kregen en tandpasta gebruikten om deze krasje weg te polijsten. Immers is tandpasta tevens een polijstmiddel voor tanden, maar werkt het eveneens heel goed op DVD's, CD's en Bluray Disks.

Gebruik een beetje tandpasta en leng dit iets aan met water, en gebruik een watje met een draaiende beweging om de krasjes weg te poetsen. Voor diepere krassen ben je echter wel even bezig ook met displex.

Welk merk tandpasta je zou kunnen gebruiken is niet van belang zoalng het maar wit is en mag dus van een goedkoop merk zijn afkomstig van Aldi of Lidl.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Je kan dit op verschillende manieren doen (bij ondiepe krassen) Bijvoorbeeld door er met een gummetje overheen te gaan. Maar er zijn ook setjes voor te koop: scratch remover.

Zie ook de bron link daar staan 4 verschillende opties.

Ik zou zelf niet zo snel met gekke chemicaliën op mijn scherm gaan zitten klooien..
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ook de beeldschermen van tv's zijn vaak vvan kunststof, je kunt het dan proberen met
DISPLEX DISPLAY POLIJSTMIDDEL

Voor het snel en makkelijk verwijderen van krassen op het display van uw telefoon. Eenvoudig de pasta aanbrengen en met een katoenen doek of watje het gekraste oppervlak polijsten het display zal weer glanzen als nieuw.

De werking van de Displex is makkelijk en efficiënt. Het kunststof glas wordt licht opgelost, waarna d.m.v. fijn polijsten de krasranden worden afgerond. Daarbij worden de krassen opvuld. Bij diepe krassen meerdere malen herhalen. Displex is niet giftig, werkt anti-statisch en is lang houdbaar. Inhoud: 5 g.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan het proberen met turtle wax maar aan je foto te zien is dit onherstelbaar beschadigd.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding