Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik 3D films afspelen op een normaal scherm?

ik wil graag een 3D films zien thuis, nu kan ik mijn pc doormiddel van een HDMI kabel met de TV verbinden.
als ik een 3D film download, en deze via VLC player afspeel, werkt dit dan ( als ik een brilletje gebruik) .. of heb ik hier speciale tools voor nodig?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.8K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja en nee.

Als de 3D component voortkomt uit rood/groen gescheiden beelden, dan kan je gewoon nmet een brilletje op je TV kijken.

Echter, als je bv een AVATAR 3D achtig iets wilt zien, dan heb je een speciale projector nodig die het licht polariseert. Dat gaat niet op gewone TVs
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

ja dit kan als je de film zelf in rood groen is of wat die kleuren zijn heb zelf ook een 3d dvd als je dan een 3d bril opdoet is die ook wel in 3d alleen de kwaliteit is dan erg laag.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zolang de film zeklf 3d is kan het geloof ik wel je tv moet gewoon een 3d bril hebben om de twee beelden die door de tv over elkaar heen worden gelegd samenvoegen en dan heb een 3d film
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja en Ja, zowel met het 3d brilletje stereoscope als in polarisatie, de film avastar 3d is te zien met het brilletje van imax eventueel ook te koop bij imax.com ;-)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding