Waarom werkt mijn tv niet met de instelling 60-PAL

Als ik mijn XBOX360 op de instelling PAL-60 zet, krijg ik grijs beeld (waarschijnlijk een mengsel van de kleuren op het scherm). Nu heb ik een spel dat per se op de instelling PAL-60 moet worden gespeeld. Ik heb een philips tv. Met de instelling PAL-50 heb ik geen problemen, behalve met dat ene spel dan. Kan iemand mij vertellen wat PAL-50 en PAL-60 is en waarom mijn tv het niet doet met die laatste instelling?

Toegevoegd na 3 minuten:
Ik bedoelde in de vraag trouwens PAL-60 ipv andersom.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welk type tv heb je? Is het nog een oude beeldbuis?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, zon oude grote tv.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Welke kabel gebruik je naar je TV toe?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een composiet (zon rood-wit-gele), in een scart adapter
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Die tv's ontvangen niet altijd 60hz signalen, dus ik ben bang dat je of terug moet naar de winkel om je spel om te ruilen of een HDTV moet gaan kopen. (kan je ook weer lezen wat er staat bij alle spellen).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is dus geen andere tv van deze (oudere) soort, die wel met PAL-60 om kan gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn er wel, vooral de "nieuwere" en 100hz modellen kunnen wel 60hz aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan moet ik bij het kopen van een nieuwe letten op 100Hz dus?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een nieuwe? Je bedoelt een andere neem ik aan. Nieuwe zijn niet meer te krijgen volgens mij.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel inderdaad een andere ja. Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet overigens niet zeker of alle 100hz modellen 60hz ook ondersteunen. Het beste is toch altijd even te testen. Ondervind je geen problemen verder met de lage resolutie van CRT's? Vrienden die ik ken klagen over veel spellen die niet meer te lezen zijn vanwege de lage resolutie op die oude bakbeesten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valt wel mee, de tv die ik heb heeft nog best goede kwaliteit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja maar als je toch een andere wil kopen bedoelt DfTg. Daar doel ik ook al een paar keer op, ivm niet te lezen tekst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat daar nogal wat prijsverschil inzit!

Het beste antwoord

Pal 60 werkt op de 60 Hz Amerikaanse norm, pal 50 op de 50Hz europese norm,
het aantal beeldlijnen is gelijk.
Daarom wil het niet met pal 60.

Toegevoegd na 5 minuten:
Er is dus sprake van een frequentieverschil welke alleen met een image converter om te vormen is.
Pal 60 is ook een vreemde eend in de bijt,
Meestal spreekt men met 60 Hz beeldverversing via het NTSC systeem maar deze heeft een lagere resolutie dan pal.

Te overwegen valt of er een uitgang is die een monitor aan kan sturen
zoals RGB ingang, vaak synchroniseren die automatisch op wat aangeboden wordt.

Zodra men echter van PAL 50, PAL 60 of NTSC spreekt, de oude NIET HD formaten die internationaal nog steeds wijdverbreid zijn,
wordt er niet aangepast of gesynchroniseerd omdat dat wereldwijde standaarden zijn.