Hoe weet ik van welke satteliet ik mijn TV signaal ontvang?

Ik heb een huis in Duitsland, waar een schotel ophet schuurtje staat. Dat is mijn TV ontvangst. Nu ontvang ik alleen maar duitse kanalen (18 stuks) en zou graag wat nederlands spul hebben. Ik heb geen idee waar te beginnen. Ligt het aan de ontvanger in huis, de schotel, de kop of de richting. Hoe kan je eea uitvinden?

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat ik zo gek vind, is dat ik alleen maar duitse zenders ontvang.. Kan dat in de receiver zitten? Het ding is erg oud, en ik kan er geen handleiding voor vinden..

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
3.9K

Het beste antwoord

Met een kompas kan je ongeveer bepalen waar je schotel naar toe is gericht (probeer het kompas niet op de schotel te leggen of in de buurt ervan, want dan geeft ie nooit de goede richting aan). De Astra zit op 19.2 Zuid-Oost. Als je alleen maar Duitse zenders ontvangt, kan het zijn dat er alleen maar Duitse zenders in je tuner zijn geprogrammeerd. Laat de tuner opnieuw zoeken en veelal vind je andere zenders. Zo niet, koop een andere tuner (bv. DreamBox of TopField). Je kan ook vaak in het menu van je tuner vinden op welke satelliet je schotel staat gericht
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

He Jelle, De meeste Duitse zenders bevinden zich op 19,2 oost Astra, echter ook een paar op 28 oost ook Astra. Daarnaast bevinden zich er ook nog een aantal op de eutelsat/hotbird. Welke zenders ontvang je precies dan kan ik even doorgeven welke satelliet je precies hebt. Ook belangrijk te weten ontvang je digitaal of analoog.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
welke tuner heb je en wat voor soort kop gebruik je

als je nederlandse zenders wil ontvangen moet je de schotel uit richten op 19 graden oost of 23,5 graden oost
tegen woordig gebruiken we de duel kop om 2 satelliten te ontvangen.
op 19 graden zit ned 1,2,3,(free to air) Rt4,5,7,8, sbs 6 (Gecodeerd)
en op 23,5 graden oost zitten de regionale omroepen.
er zijn diversen sites waar je kunt lezen hoe je je schotel moet installeren
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik woon ook in duitsland en helaas moest ik een receiver kopen met een slot voor canal digital plus uiteraard een abonnement.Ik heb die van 55 euro per jaar en heb 16 kanalen nederlands.Om eerlijk te zijn kijk ik niet echt gek veel nederlands omdat mijn vriendin duitse is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nederlandse zenders zitten op de astra 1 en 3 satteliet. Hiervoor heb je een duo lnb kop nodig. je zegt dat je een oude tuner hebt ik zou die vervangen voor een nieuwe en een nieuwe kaart aanvragen bij canaldigitaal. schotel goed uitrichten en genieten maar.