Hoe weet ik van welke satteliet ik mijn TV signaal ontvang?

Ik heb een huis in Duitsland, waar een schotel ophet schuurtje staat. Dat is mijn TV ontvangst. Nu ontvang ik alleen maar duitse kanalen (18 stuks) en zou graag wat nederlands spul hebben. Ik heb geen idee waar te beginnen. Ligt het aan de ontvanger in huis, de schotel, de kop of de richting. Hoe kan je eea uitvinden?

Toegevoegd na 11 minuten:
Wat ik zo gek vind, is dat ik alleen maar duitse zenders ontvang.. Kan dat in de receiver zitten? Het ding is erg oud, en ik kan er geen handleiding voor vinden..

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Met een kompas kan je ongeveer bepalen waar je schotel naar toe is gericht (probeer het kompas niet op de schotel te leggen of in de buurt ervan, want dan geeft ie nooit de goede richting aan). De Astra zit op 19.2 Zuid-Oost. Als je alleen maar Duitse zenders ontvangt, kan het zijn dat er alleen maar Duitse zenders in je tuner zijn geprogrammeerd. Laat de tuner opnieuw zoeken en veelal vind je andere zenders. Zo niet, koop een andere tuner (bv. DreamBox of TopField). Je kan ook vaak in het menu van je tuner vinden op welke satelliet je schotel staat gericht

Nederlandse zenders zitten op de astra 1 en 3 satteliet. Hiervoor heb je een duo lnb kop nodig. je zegt dat je een oude tuner hebt ik zou die vervangen voor een nieuwe en een nieuwe kaart aanvragen bij canaldigitaal. schotel goed uitrichten en genieten maar.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100