Is er een merkbaar verschil in beeld en/of geluidskwaliteit tussen HDMI 'gold plated'-kabels en HDMI kabels zonder 'gold plated' stekkers?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.6K

Het beste antwoord

Dat is discutabel want in principe worden er alleen maar nulletjes en eentjes over de lijn verstuurd.

Wanneer is een goede kabel wel belangrijk? Als je meer dan 5 meter lange HDMI kabel gaat aansluiten. Bij slechtere kabels ointstaat meer attenuatie wat je beeld niet ten goede komt.

Dus maakt in principe niet zo gek veel uit.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Er is een test geweest bij Kassa, als ik me niet vergis en daar kwam uit dat het goedkoopste merk ook nog eens het beste presteerde... Dus...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er is absoluut geen enkel verschil. HDMI is een digitale norm. De bitjes komen - of wel - of niet - aan.
De winkelketens maken enorme woekerwinsten met HDMI-kabels. Ze vragen zomaar 99 euro voor een kabel, terwijl je op Ebay dezelfde kabel voor een paar euro koopt.
AWM
14 jaar geleden
Het enige verschil is dat gold-plated stekkers minder storings gevoeling zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het maakt niets uit....
Tenzij je problemen hebt met een goedkope kabel...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
gewoon bij de action halen voor 3.50 zeker net zo goed als die van 100 euro.
ik wed dat je geen verschil zult zien of horen.