Ik wil graag internet op tv kan dit via een hdmi kabel ?

Ik heb alleen een hdmi aansluiting op me tv .
Kan ik hier dan een hdmi/usb kabel met een wifi ontvanger opzetten ?
En doet de tv het dan ook ?

Sander

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.7K

Antwoorden (3)

Nee dit is niet mogelijk
HDMI is alleen voor het door zenden van geluid en beeld.
Daar bij komt ook kijken al krijg je er een internet signaal over dan weet je tv niet wat hij hier mee moet doen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord .
Dacht dat dit misschien zou kunnen .
Weer wat geleerd .
Er zijn TV's die de functie om te internetten ingebouwd hebben. Ook zijn er apparaten op de TV aan te sluiten waarmee dat kan, zoals bijvoorbeeld een computer of sommige digitale ontvangers van tv-providers. Gezien je vraag ga ik er vanuit dat je deze mogelijkheden niet voor ogen hebt.
Wat denk ik het meest voor de hand liggend is is dat je de TV als beeldscherm op je computer aansluit. Dat kan via verschillende soorten verbindingen/kabels zoals HDMI, AV, S-video.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ivl , wat er dus wel op zit is een monitor aansluiting .
Maar ik had gehoopt dat er dus een hdmi kabel met ontvanger op kon .
Dus ik ga het meest voor de hand liggend maar toepassen . Bedankt voor je antwoord .
Helaas werkt het niet om een wifi ontvanger op je hdmi aansluiting te zetten. Om internet op je tv te krijgen zul je een computer moeten hebben.
Ik heb er zelf een leuke en goedkope oplossing voor gevonden. Een HDMI android stick. Het is een android computer verwerkt in een stick met hdmi aansluiting. Deze stick kun je dan in je hdmi van je tv steken en je hebt je tv omgebouwd tot smart-tv. Met alle applicaties van de android marketplace. Wifi geheugen usb ingang enz. Ik heb er een gekocht bij zo'n chinese site. En het werkt perfect. Voor maar 40 euro incl. verzendkosten. Conrad verkoopt ze ook maar die zijn alleen veel duurder.